Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bestekamerat sier mye BS

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som jeg har kjent siden barneskolen, og vi er veldig gode venner.

Men det er slik at i hele mitt liv jeg har vært med han, så er det ganske ofte han forteller mye som er så tull og tøys. Jeg svarer tilbake med "seriøst? Oh er det sant?" men innerst i meg, så blir jeg veldig skeptisk. Og etter at jeg har hengt med han, så sjekker jeg det opp på nettet og finner ut at det han sier er bare bajs.

Men jeg har ikke lyst å buste foran trynet på han, fordi jeg er redd for drama eller vennskapet blir såret.

Hva burde jeg virkelig gjøre?

(Mange andre kamerater som har hengt med han har fortalt at de og legge merker til hans BS, men sier ikke noe imot)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kamerat som jeg har kjent siden barneskolen, og vi er veldig gode venner.

Men det er slik at i hele mitt liv jeg har vært med han, så er det ganske ofte han forteller mye som er så tull og tøys. Jeg svarer tilbake med "seriøst? Oh er det sant?" men innerst i meg, så blir jeg veldig skeptisk. Og etter at jeg har hengt med han, så sjekker jeg det opp på nettet og finner ut at det han sier er bare bajs.

Men jeg har ikke lyst å buste foran trynet på han, fordi jeg er redd for drama eller vennskapet blir såret.

Hva burde jeg virkelig gjøre?

(Mange andre kamerater som har hengt med han har fortalt at de og legge merker til hans BS, men sier ikke noe imot)

BS som hva da? Argumenter tilbake, diskuter og få han til å "drite seg ut" på en morsom måte, hvis du skjønner hva jeg mener. Man skal ikke tro på alt man hører. :p
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som sagt det hadde vært artig å buste han, men jeg vil ikke sette han i en ukomfortabel situasjon og ødelegge vårt vennskap.

Vel det er masse jeg kan liste opp, men det som var nylig var at folk fra gametrailers.com er eid av Activision, og det er nemlig ikke sant i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Bare søk det opp på wikipedia, så finner du at Viacom er eieren.

Hvis du ikke kan informere om at han tar feil virker det som vennskapet henger i en tynn tråd.

Dog er det forskjell på å morargumere å påpeke feil og å hakke på småting.

Lenke til kommentar

En venn av en venn var tilsvarende. Han snakket med stor innlevelse om bl.a. at fotoboksene sjekket om man hadde bilbelte på - og mange andre helt absurde og meningsløse utsagn. Han skulle alltid "toppe" det som ble sagt med noe enda "bedre". Om jeg fortalte noe jeg hadde sett eller opplevd, så fortalte han umiddelbart noe ENDA KULERE som han hadde sett eller opplevd. Men jeg tror mesteparten av det han sa var løgn og skrøner - med veldig mye selvmotsigelser.

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Du har nå skjønt det. Nå kan du velge å gå på autopilot når du er sammen med han og bare drite i ALT du hører. Du kan også buste han på det, noe jeg tror en dårlig ide. Tilslutt kam du eventuelt droppe å være kompisen hans. Venner er der for å dra deg opp, og jeg tviler på at vranglæring gjør dette.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt problmet med å si at det han sier er feil. Er han så ustabil?

Det kommer jo veldig an på hva han sier, men det der han sa om gametrailers er ikke noe personlig. Da ville jeg bare sagt at det ikke stemmer. Kan ikke forstå at du har et problem med det.

Det hadde vært noe helt annet om han hadde sagt skryttt av seg selv, eller sagt andre ting som ville vært utrolig flaue hvis noen avslørte at det var tull.

Lenke til kommentar

Har en kompis som er sånn og men han mener det ikke vondt, det vet jeg. Har prøvd å tatt litt igjen men da blir han bare irritert og gretten. Tror det beste du kan gjøre er å si at det irriterer deg litt og om han vennligs bare kan slutte med å slenge sånne kommentarer. ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...