Nedward Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Etter å kikket en snartur innom kategorien Media, så virker det på meg som at det overhodet ikke er noen innom å ser at ting er som de skal. Det er jo rett og slett blitt et sted hvor det postes søppel. Endret 23. juni 2012 av Nedward Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Nå vet ikke jeg hvor mye det overvåkes, men du står jo uansett fritt til å rapportere det som bryter med reglene... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Ikke bare i denne kategorien de har mistet grepet. Ser ut til at forumet har vokst de over hodet. Sjelden sett så mye brudd på retningslinjene som jeg har sett de siste dagene. Rapporterer, ingeting skjer. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Nå vet ikke jeg hvor mye det overvåkes, men du står jo uansett fritt til å rapportere det som bryter med reglene... Det er ikke poenget. Poenget er at det er et dusin (om ikke mer) mods og veiledere. Men det eneste de gjør er å respondere på rapporter fra brukere. Hva skjedde med "prevantivt vedlikehold"?. Jeg mener og tror at rapporteringsfunksjonen har blitt en sovepute. Det er jo helt håpløst når man ser en tråd som spør om hjelp til noe helt annet enn kategorien man er i omhandler, og den tråden har ligget blant de 10-15 øverste trådene siden april-mai. Da er det ikke lengre spekulasjon å si at rutinene er dårlige. For å være ærlig så tenkte jeg at jeg skulle skrive noe her å sjekke responsen fra mods/veiledere før jeg rapporterte noe som helst. Men det virker ikke som noen leser her heller. Jeg syns det er litt tafatt rett og slett. Det virker på meg som det handler mer om å smykke seg med en tittel framfor å ta ansvar og bruke privilegiene man får tildelt. Var ikke hele poenget med veiledere at de skulle avlaste mods. siden de var "vanlige" brukere i forskjellige kategorier?. Endret 25. juni 2012 av Nedward 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Om dere ikke rapporterer er det ikke så veldig rart at ingenting blir gjort, det fleste tar tak i det dem tilfeldigvis kommer over, og rapportene. Så vidt jeg vet finnes det ingen rutine på å sjekke at ting ligger riktig eller gå gjennom kategorier for å se at ting ligger riktig. Om man trenger noen moderatorer/veiledere som kan se på Media får nesten administratorene ta en vurdering på... Kan avkrefte med en gang at man kun ser på rapporter, men det er desverre umulig å få med seg samtlige tråder og poster. Hvordan man jobber er jo individuellt, men regner med at de fleste tar det de tilfeldigvis kommer over, om de har tid. Tipper over 80% av alle moderator-handlingene jeg gjør kommer fra ting jeg tilfeldigvis kommer over og ikke fra rapport-panelet, dere ser ikke hvor mye som faktisk blir gjort, bare det som ikke blir gjort. Er pr nå. kun 1 aktiv rapport fra samtlige kategorier under Samfunn, det er bare å rapportere det dere mener er feil. Regner med at noen andre har noe å tilføye det jeg har skrevet her, men det er da ett lite svar. Media kjenner jeg lite til, jeg har tatt en titt der og blir litt usikker på hva som er passende der og ikke... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Er det ikke åpenbart at "Min hotmail-adresse er blokkert" ikke passer inn der? Forøvrig er den der fortsatt. Fuck it! Jeg stikker på en repporting rampage.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hepp! Hva skjedde med "prevantivt vedlikehold"?. Tja? Er ikke dette antyding til forhåndssensur da? Men uansett, vi er lite villig til å moderere innlegg som er innenfor ytringsfrihet og våre føringer. Personlige meninger kan være så mangt, uten at vi har grunnlag til å gjøre noe mer ut av saken(e). Vi er ikke annenledes enn andre nettmedia her på berget(ref.VGD osv.) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Hepp! Hva skjedde med "prevantivt vedlikehold"?. Tja? Er ikke dette antyding til forhåndssensur da? Men uansett, vi er lite villig til å moderere innlegg som er innenfor ytringsfrihet og våre føringer. Personlige meninger kan være så mangt, uten at vi har grunnlag til å gjøre noe mer ut av saken(e). Vi er ikke annenledes enn andre nettmedia her på berget(ref.VGD osv.) Tja, prevantivt vedlikehold i denne sammenhengen kan vel tolkes til forhåndssensur hvis man vil. Det vil verken jeg eller noen andre ha. Det jeg mente var at det virker som det sitter et team og venter på at noen trykker "Rapporter" (uforutsett korrektivt vedlikehold) istedet for at de drar ut selv og ser hva som skjer (planlagt prevantivt vedlikehold). Det er ikke forhåndssensur å ikke innom en kategori uten at noen har rapportert noe. Jeg tror en dreven forumbruker vil kalle det "browsing". Jeg skjønner godt at dere ikke er villige til å moderere noe som er innenfor føringene til forumet. Det er det ingen som ber om (selv om jeg helt sikkert rapportere noen tråder som var innenfor). Er ikke så godt å si hva som hører hjemme i "Media", men jeg vet at det ikke omhandler Hotmail og PayPal, og det mener jeg alle priviligerte brukerne (veileder og moderator) på forumet burde vite. Om ikke så bør de i alle fall finne ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå