Gå til innhold

Hvor kan jeg laste ned Linux

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å laste ned Linux og prøve det. Er det noen som har råd om hvilken Linux versjon jeg bør prøve og hvor jeg kan laste den ned?

Kom gjerne med flere typer, har hørt at det finnes mange typer av Linux, hvilke er vert å spare på og hvilke hadde det vært best om hadde vært i søppeldunken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å laste ned Linux og prøve det. Er det noen som har råd om hvilken Linux versjon jeg bør prøve og hvor jeg kan laste den ned?

Kom gjerne med flere typer, har hørt at det finnes mange typer av Linux, hvilke er vert å spare på og hvilke hadde det vært best om hadde vært i søppeldunken?

Siden du ikke klarer å lese FAQ'en først, må jeg nesten flame litt:

Her kan du laste ned Linux fra: www.kernel.org

Du bør bruke versjon 2.4.21 eller 2.6.0-test4.

Noen flere typer, siden du var så interessert i det: 2.0.x er sikkert sjarmerende.

</flame>

Lenke til kommentar

www.linuxiso.org funker fett. Eller så kan du gå inn på siden til distroen du vil ha og finne linker der. Og folkens, vi trenger ikke flere som henviser til faq'en, han har forstått poenget. Jeg ville testet mandrake, SuSE eller Redhat. Nybegynnerdistroer som ikke burde by på noen problemer, og hvis du føler du kjenner dem godt nok og har lyst på noe annet, kan du hoppe over på noe annet (som FreeBSD ;)).

Lenke til kommentar

omg. sunsite.uio.no sunet.se finet.fi

sunsite vil jeg tro er raskest.. men skal ikke være så stor forskjell.. alle ligger på samme universitetsnettverk.. et par FETE optiske linjer der.. sunsote er som urlen sier norsk..

Hvis jeg ikk husker feil tror jeg banetele har en mirror oxo..

Vil btw annbefale debian.. klart det er bare mitt valg.. alle har sin favoritt.. finn din.

Ptomania

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...