Gå til innhold

sigma 24-70 til nikon d90?

Anbefalte innlegg

vurderer dette i tillegg til 35 og 50mm fast objektiver som jeg er veldig glad i. har også 18-105 5.6 som fulgte med men aldri vært særlig glad i denne. tar mest bilder av personer,barn, grupper osv både inne i studio og ute.

lest mye om den og i den prisklassen virker det som et godt valg. jeg savner altså et godt zoom objektiv som passer til deg jeg liker altså mennesker.

ingen butikker i nærheten som har den inne så får ikke prøvd den....derfor jeg spørr litt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vurderer dette i tillegg til 35 og 50mm fast objektiver som jeg er veldig glad i. har også 18-105 5.6 som fulgte med men aldri vært særlig glad i denne. tar mest bilder av personer,barn, grupper osv både inne i studio og ute.

lest mye om den og i den prisklassen virker det som et godt valg. jeg savner altså et godt zoom objektiv som passer til deg jeg liker altså mennesker.

ingen butikker i nærheten som har den inne så får ikke prøvd den....derfor jeg spørr litt:)

Her kan du spare 2000 om du er rask;)

http://www.japanphoto.no/product/kampanje/objektiv-uke/for-nikon/nikon-nikkor-af-s-dx-12-24mm-f-4-g-if-ed/

Lenke til kommentar

Har brukt Sigma 24-70mm HSM (dvs. den før OS), og var veldig lite imponert over bildekvaliteten. Sammenlignet med et par L-objektiver, så helt rettferdig var det ikke, men det var ikke et objektiv jeg var interessert i å bruke. Bildene ble bløte og hadde en del CA. Mulig at OS-utgaven er bedre optisk. Ellers er 24-70mm en brennvidde som passer best til fullformat.

For øvrig virker det som om Tamron har gjort det bra med sin 24-70mm med stabilsering, men den er ikke lansert helt ennå. Prisen skal ligge rundt 10.000kr.

Lenke til kommentar

hva vi du si vil passe til d90 som et zoom objektiv for portrett,grupper, barn o.l da?

Hva med å prøve dette objektivet?

Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM for Nikon for kun 2 299,-

JapanPhoto kjører kampanje denne uken...

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...