Gå til innhold

Der trodde jeg sparepengene/leiligheten røyk :p (gjenpart kredittsjekk)

-ɐMoԀ-

Anbefalte innlegg

:scared::(

Jeg fikk igår en gjenpart kredittsjekk her i posten, der sto det 9 jævla (unskyld uttrykket) inkasso/utleggsforretningèr!!! på MYE kr.......

Jeg tok så en tlf til en kreditor som var nevnt i brevet, dem sier: Hmmm.... vi finner ingen saker her på deg.. ehh

WTF... tenker jeg, men hun damen så jeg skulle ta en tlf til Experian som leverer kredittsjekken så skulle dem "grave" litt mer og se om dem fant noe på meg imens.

Jeg ringer da Experian, dem ber seff om navn pnr. dato på brevet + et navn som står loddrett i høyremarg.

Så viser det seg jeg har mottat en kredittsjekk i mitt navn på en anne persjon.... Jeg ber for "morroskyld" om dem kan kreditsjekke meg nå mens jeg snakket med dem på tlf, han sjekker så sier du har ingen anmerkninger. Jaja da er da hvertfall jeg "clean".

Jeg skulle visst få en skriftlig beklagelse av dem.. "Hurraaaa :fun:"

Så dette må jeg si er var en tvilsom tabbe av Experian.. :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så viser det seg jeg har mottat en kredittsjekk i mitt navn på en anne persjon.... Jeg ber for "morroskyld" om dem kan kreditsjekke meg nå mens jeg snakket med dem på tlf, han sjekker så sier du har ingen anmerkninger. Jaja da er da hvertfall jeg "clean".

Velkommen i gjengen. Brev (såkalt "pressfals", dvs navnet sto på samme papirark, bare på utsiden, som innholdet) med korrekt navn utenpå og feil data inni kom forledendag, og "beklagelse" sammen med den riktige vurderingen (de har m.a.o. blandet data og adressater -PoWa er også blitt vurdert av Experian, men ikke av den oppdragsgiveren som sto inne i brevet, og hans data/brev adressert til noen andre) kom i dag. Jeg skriver "beklagelse" i hermetegn, fordi de ikke tar på seg noe av skylden/ansvaret selv, men legger den på sin (ikke navngitte) underleverandør, og bedyrer at de hadde dobbeltsjekket dataene de sendte fra seg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...