Gå til innhold

Endelig et star trek spill verdig seriene.

Anbefalte innlegg

Og det er ikke en gang et ekte spill, men en mod.

Det har aldri vært mange gode star trek spill, noen er middelmådige andre direkte dårlige, Det er vel bare 1 spill verdt å snakke om og det er Star Trek Bridge Commander.

Men nå har jeg et sikkelig star trek spill å spille, Modden heter Sacrifice of Angels 2, og er til et spill som heter Sins of the solar empire, du kan kjøpe orginal spillet for 108kr, da får du med spillet og 2 expantion pakker.

Eneste du trenger å gjøre da er å laste ned moden og slippe mappa inn i mod mappen til spillet.

Modden er satt til ca. 15 år etter The dominion war(som er hoved historien i Deep space nine) The dominion er tilbake og en ny krig bryter ut. Men denne gangen er Borg også involvert, Så nå har du Dominion/Cardasians, Borgs, Romulans, Klingons og Federation.

Hver side har en del skip, de fleste kjent fra seriene og filmene, for federation har du eldre skip som ikke er så effektive i kamp, så får du bedre og nyere skip Intrepid class dukker opp(Voyager classen) Du har Defiant class(Difiant) og du har de to classene Enterprise finnes i Galaxy og Sovereign.

Det er 3 hoved classer skip, frigater, dette er de gammle sitene skipene, cruissers, her dukker Intrepid classen, samt Norway class og akira class osv. Så har du capital skip, dette er skip som Galaxy class, Difiant class og Sovereign class.

Innen for hver hoved classe har du under classer, ikke alle skip er like gode på alle ting. Akria classen er feks bare brukbar bombadere romstasjoner og planeter, Andre er bare gode på å slå ut lette kamp skip, noen er bare gode til å slå ut tunge kamp skip, heldigvis har du noen skip som er brukbare til alt og noen som er super kraftige.

For å lage de beste skipene må du invistere mye tid og penger på forsking for å låse opp nye skip typer. For å forske på en ting, må du først ha et viss antall romstasjoner, enten militære forskings stasjoner eller sivile forskings stasjoner. så må du ha resources, det er 3 resources i spillet, trinium, som er metal, dilithium crystals som er er spesial sak, og gode gammle credits.

Hver faksjon har sine fordeler, Federation sine skip er dyre, men de bedre av dem, er ektremt gode. Klingonene har MASSE skip, og de er billige, men få av dem er brukbare alene, du må ha mange av dem, romulans er noe likt federation, mens dominion er mer som klingon, Borg er jo i en klasse for seg selv, en borg kube er en flåte for seg selv.

Du kan ha enorme slag, jeg har bare spillt et par timer, og min flåte er liten, men mine klingon allierte har enrome flåter kanskje 400 skip så langt.

Her er noen bilder fra en av de små kampene jeg hadde, ikke et slag for seg selv, men jeg så at mine klingon allierte slåss mot noen dominion skip så jeg dro og hjalp dem.

Jeg hadde ikke vært i slag siden helt i starten når jeg bare hadde gammle dårlig skip, så jeg var nygerrig på hvor effektive mine skip var. Jeg måtte også passe på mine områder, så jeg sendte bare 2 interpid og en difiant class skip, bare for å se hvor gode de var.

Jeg kom inn mens klingonene var i full kamp

Difiant class skipet mitt gikk rett inn.

sortey2.jpg

sortey3.jpg

En av interpid skipene mine blir truffet og skyter tilbake.

sortey4.jpg

Skipene vi slåss mot er noen dominion skip samt galor class cardasian skip.

sortey5.jpg

sortey6.jpg

sortey7.jpg

Alle skip har hull som er skroget når det er 0 eksploderer skipet.

Så har du Shield dette er hoved forsvaret og de sterkeste skipene har masse av det. Skip bruker også antimater som brukes både til å fly mellom planeter og stjerner samt til spesial våpen

Etter vi tok ut skipene gikk vi løs på basene rundt planeten

sortey8.jpg

sortey9.jpg

Vi tok også ut refinaries som laget metal eller crystals.

sortey10.jpg

sortey11.jpg

sortey12.jpg

Så det var mitt første sikkelige slag, det var et lite skirmish mine 3 skip med kanskje 4 allierte mot 8-10 fiender pluss basene. Jeg mista ikke noe skip, selv om shield på en av mine interpid skip var lavt, difiant class skipet er en tank og regnerete shield raskere enn fienden kunne senke det.

Og til slutt her er min Galaxy Class skip, den sparer jeg til et sikkelig slag.

StarTrek.jpg

startrek3.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...