sdf123 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Skal til å lodde litt, men ønsker å vaske prinkortet både før jeg starter og etter jeg er ferdig. Hvor får jeg kjøpt noe sånt billig? Ser for meg at det er ei lita kanne som jeg bare feks kan dyppe en tannbørst i til å vaske med.. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Apoteket selger sprit. Prisen vet jeg ikke, men 1 liter kan da ikke koste stort. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Men er det sprit fra apoteket man skal bruke? Jeg vet ikke og hjelper sikkert ikke å spørre på Apoteket :-) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Du kan også bruke blårens, du får det på jernvare/byggevarekjeder o.l. Rettelse: Blårens var vist navnet. http://www.agerup.no/Produkt/Innend%C3%B8rsmaling/L%C3%B8semiddler.aspx Endret 22. juni 2012 av Thorsen Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Ok, så blåsprit blir brukt til å vaske slikt med? Da kan jeg høre med Jernia eller Monter i morgen. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hakke peiling, men ifølge treff via Google er ikke sprit anbefalt. Lenke til kommentar
mono3 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 På jobb bruker jeg blant annet "absolutt alkohol prima". loddelandet vaskes med en q-tip fuktet med spriten. og tørkes av med den andre enden. dette burde være godt nokk for en hobbylodding. Noen av google linkene hevdet at sprit vil skade loddestopplakken på pcb. Dette har jeg aldri opplevd på de pcb som jeg har loddet på. ved rensing av loddeland er det viktig og huske at Flux fjerner oksidasjon, ikke fett. til det trenger du sprit eller lignende. for å fjerne brukt flux bruker du sprit eller lignende midler. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå