Gå til innhold

Breiviks "høyreekstreme" Hilsen.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg skjønner nå at jeg ikke kan bruke denne smilyen lengre, når jeg hilser på folk i chattekanaler:

\o

Damn you media!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Breiviks hilsen vil ikke endre knyttnevens primære betydning. Til det er han for ubetydelig historisk sett.

Er du sikker på det? Er det hevet over tvil at hele vår levesett og livstil i den vestlige verden nå ikke står på spill på grunn av den hensynsløse omtalelsen fra media om denne høyreeksteme hilsenen?

Ja. Det er jeg sikker på. :wee:

Jeg kan vel endog begrunne det når jeg får tid. Om nødvendig...

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tok meg selv i å bruke hilsenen igjen idag, men igjen i en helt annen setting enn høyreekstremisme. Pussig hvordan en hilsen man er vant med å gjøre automatisk nå må unngås for ikke å fremstå som høyreekstrem.

Jaja, livet går videre...

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om de du gjorde hilsenen til ble sjokkert og trodde du mente det slik Breivik gjør?

Som Geir sier, så er jeg også rimelig sikker på at lille Breivik ikke klarer påvirke en så generell hilsen. Hadde han drept 6 millioner jøder, så er det mulig det hadde hatt en større betydning, men man vinker strengt tatt farvel ofte på en måte som ligner veldig, så jeg tviler litt på det også :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tok meg selv i å bruke hilsenen igjen idag, men igjen i en helt annen setting enn høyreekstremisme. Pussig hvordan en hilsen man er vant med å gjøre automatisk nå må unngås for ikke å fremstå som høyreekstrem.

Må den det? Hvorfor det? Framstår man som høyreekstrem?

Du har gått fra å si at media sier at det er en høyreekstrem hilsen i seg selv (ingen avisartikler jeg har sett har sagt dette) til å si at folk ikke skjønner at media ikke mener at det er en høyreekstrem hilsen i seg selv.

Nå legger du til at et slikt symbol gjør at du fremstår som høyreekstrem.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis jeg hadde sett noen gjøre den gesten (i disse tider), ville jeg ikke tenkt automatisk at det gjaldt "høyreekstreme", men tenkt: barnemorder og terrorist.

Det er langt verre, etter min oppfatning.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Spørsmålet er vel om de du gjorde hilsenen til ble sjokkert og trodde du mente det slik Breivik gjør?

Som Geir sier, så er jeg også rimelig sikker på at lille Breivik ikke klarer påvirke en så generell hilsen. Hadde han drept 6 millioner jøder, så er det mulig det hadde hatt en større betydning, men man vinker strengt tatt farvel ofte på en måte som ligner veldig, så jeg tviler litt på det også :-)

Nei, de er selv vant med å bruke den slik jeg gjør og ser ikke det som en høyreekstrem hilsen.

Lenke til kommentar

Nei, de er selv vant med å bruke den slik jeg gjør og ser ikke det som en høyreekstrem hilsen.

Det er jo litt poenget også, at det er ikke spesielt mange som tar til seg denne hilsenen på en høyreekstrem måte heller. Det er nok noen, men da er det ofte tydelig, i form av at det er en rimelig solid og hard hilsen. Det er en salutt, ikke et vink. Men vi har jo strengt tatt sagt dette (og er enige også, slik jeg har forstått det) til det kjedsommelige :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...