vicix3 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hei! Det er et år til jeg blir 18 og skal ha førerkort, men det kribler i fingrene etter å se på eventuell førstebil: Jeg leter etter noe som ikke koster mer enn 50.000 kr (kan eventuelt strekkes litt), gjerne under, siden månedlige kostnader vil koste en del i lengden. Ellers må det (veldig) gjerne være en cabriolet, og jeg vil helst ha manuell styring, men det er vel en vanesak, tenker jeg Det hadde vært fint med en som ser fin ut, uten å være helt "show-off" eller skranglete og teit. Få forhånd, takk for svar! Lenke til kommentar
settings Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 styrer manuelt i alle biler vel 7 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Er du jente? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35531069 Lenke til kommentar
vicix3 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Hehe, nei jeg er gutt Lenke til kommentar
vicix3 Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Må innrømme at den her så litt spennende ut, dessuten er den billig pga veteran. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35638233 Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 kjøp deg en corolla. styr unna cabriolet, du får ikke brukt den her i Norge uansett. Matra Murena er en spennende bil ja, men ikke noe for en som skal ha som første bil. du kommer mest sannsynlig til å bulke, skrape og rett og slett være uheldig med bilen det første og gjerne det andre året. kjøp en trygg, drivsikker bil som har lite forbruk. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 kjøp deg en corolla. styr unna cabriolet, du får ikke brukt den her i Norge uansett. Matra Murena er en spennende bil ja, men ikke noe for en som skal ha som første bil. du kommer mest sannsynlig til å bulke, skrape og rett og slett være uheldig med bilen det første og gjerne det andre året. kjøp en trygg, drivsikker bil som har lite forbruk. FEIL! hvorfor skriver du at han mest sannsynlig kommer til å bulke bilen osv ? kun fordi du har gjort det? jeg har hatt lappen i 4 år og har hatt 13 biler på disse 4 årene. har ikke laget en eneste skramme i noen av bilene så hviss du tror du er verdensmesert så vell... da tar du feil! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 kjøp deg en corolla. styr unna cabriolet, du får ikke brukt den her i Norge uansett. Matra Murena er en spennende bil ja, men ikke noe for en som skal ha som første bil. du kommer mest sannsynlig til å bulke, skrape og rett og slett være uheldig med bilen det første og gjerne det andre året. kjøp en trygg, drivsikker bil som har lite forbruk. FEIL! hvorfor skriver du at han mest sannsynlig kommer til å bulke bilen osv ? kun fordi du har gjort det? jeg har hatt lappen i 4 år og har hatt 13 biler på disse 4 årene. har ikke laget en eneste skramme i noen av bilene så hviss du tror du er verdensmesert så vell... da tar du feil! FEIL! Han sa mest sannsynlig, og statistikken fra forsikringsselskapene underbygger hans påstand. 5 Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 kjøp deg en corolla. styr unna cabriolet, du får ikke brukt den her i Norge uansett. Matra Murena er en spennende bil ja, men ikke noe for en som skal ha som første bil. du kommer mest sannsynlig til å bulke, skrape og rett og slett være uheldig med bilen det første og gjerne det andre året. kjøp en trygg, drivsikker bil som har lite forbruk. FEIL! hvorfor skriver du at han mest sannsynlig kommer til å bulke bilen osv ? kun fordi du har gjort det? jeg har hatt lappen i 4 år og har hatt 13 biler på disse 4 årene. har ikke laget en eneste skramme i noen av bilene så hviss du tror du er verdensmesert så vell... da tar du feil! FEIL! Han sa mest sannsynlig, og statistikken fra forsikringsselskapene underbygger hans påstand. TAKK! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hva med en SAAB? Da får du en forholdvis "ny" cabriolet uten å blakke deg. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35587343 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35683869 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 En 13-14 år gammel bil er vel gammel sett i forhold til det aller meste. Er man villig til å fire litt på kravene, får du en driftsikker -02-03-modell til den samme summen. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Ser Corolla er mye nevnt her, hva får dere til å anbefale denne? Finnes det andre "evighetsmaskiner" som er brukbar for en 18 åring som nettopp har fått lappen? Hørt at "japsebiler" som Honda og som nevnt Toyota holder lenge, noen innspill her? 2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Honda Civic som ikke er rævkjørt, Accord også. Dette er 97-01-modeller. I din prisklasse kan du være heldig og komme over noe nyere biler som selges billig pga en eller annen skavank som er enkel å fikse. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Takk for tips! Hvordan er det med forsikring(ansvar), drivstofforbruk og priser på deler når det gjelder disse bilene? Også tenkt litt på Opel Vectra, Astra, Audi a3, eller Vw Golf. Noen av disse som kan være aktuelle når det gjelder å få billigst mulig i lengden og kjøpspris på rundt 30000-50000? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Mazda mx5? http://images.pistonheads.com/nimg/24425/Mazda_MX-5_1-L.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå