Gå til innhold

Krøll i Outlook 2010

oleva

Anbefalte innlegg

Har installert outlook 2010, importert .pst-fil fra outlook 2003. Deretter flyttet outlook 2010 sin .pst fil til annen mappe (pga backuprutine mv). Så langt alt vel.

Deretter har jeg lagt inn mine tre epostkontoer (IMAP). Men disse har tydeligvis laget seg hver sin egen .pst-fil på c:/user/osv... fremfor å bruke .pst filen som jeg akkurat har flyttet. Hvordan kan jeg knytte disse til denne samme .pst-filen? Ønsker at epost fra alle kontoer havner i samme mappe og fil, og vil sette opp regler ifht behov for å skille disse fra hverandre.

En annen ting er at jeg ikke får slettet epost på noen av disse tre epostkontoene som nå har hver sin .pst-fil. Ved forsøk på sletting får jeg feilmelding om at mappen slettede elementer ikke er tilgjengelig, og deretter en ny feilmelding om at "operasjonen mislyktes. Meldingsgrensesnittene har returnert en ukjent feil. Start outlook på nytt hvis problemet vedvarer". Har gjort sistnevnte uten nytte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at PST-filene får en annen plassering er fordi de er tilknyttet IMAP. Det er kun POP-kontoer som lagres i Dokumenter\Outlook-filer. Det har dog ingen betydning da IMAP er mail som lagres på server, mens POP lagres lokalt på maskinen. Skal du sette opp IMAP på en ny maskin, så trenger du ikke PST-filen. Så fort du har lagt inn kontoinnstillingene så speiles innholdet på serveren.

Når det kommer til sletting av mail, så finner ikke Outlook mappen på serveren. Nå sitter ikke jeg foran Outlook, men jeg mener å huske at du finner disse mappevalgene under Kontoinnstillinger og Avansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...