Gå til innhold

[Løst] Nettopp kjøpt smarttelefon - penger forsvinner uten grunn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte idag en Samsung Galaxy Gio med Telenor Kontant som jeg hadde fra før. Jeg startet med 11 kroner på kortet. Jeg har kun koblet meg til nettet ved hjelp av eget WiFi, ikke sendt meldinger eller ringt, og kun lastet ned gratis applikasjoner, hvor noen av disse er online, men jeg regner med automatisk går på wifinettet. Allikevel har jeg kun 7 kroner igjen nå. Hvordan kan dette ha seg? Noen applikasjoner e.l som kjører i bakgrunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en gang jeg forlater WiFi-sonen går den rett på 3g, ja. Trodde dette var simpelthen mobilnettverket som brukes på disse telefonene. Flaut at jeg ikke kan mer om dette, men hvordan skrur jeg av mobilnettet?

EDIT: jeg husket av for "Bruk pakkedata." Nå kobles jeg ikke lenger til 3G-nettet. Takk for hjelp og raske svar.

Endret av Saulomo
Lenke til kommentar

Jeg har note, men i inst - nettverk skal det stå mobil-data eller mobile nettverk, og da skal du hake vekk de i den for eks - bruk pakkedata .

Bra du finner det ut nå, hadde du hatt abo og dratt på ferie kunne du kommet hjem med 100,000 i regning om du ikke fikk advarsel på sms.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...