The Silencer Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hei. Jeg skal nå sende en pakke til en bedrift i USA. Det er reklamasjon/retur på et defekt produkt. Bedriften i USA dekker fraktutgiften og bruker FedEx. De har nå sendt meg på e-post en "FedEx Return Label" som er ferdig utfylt og betalt for (jeg står som avsender og de som mottaker naturligvis). Så er det (relativt) store spørsmålet: Hvordan sender jeg noe med FedEx fra Norge, nærmere bestemt fra Bergen? Når jeg forsøker å gå inn på "FedEx Locations" får jeg kun opp Gardermoen som location i Norge. Er det virkelig slik at jeg må sende pakken først til FedEx på Gardermoen med vanlig postgang, for så at FedEx kan ta over pakken og sende den videre til mottaker i USA? All hjelp og forslag tas imot med stor takk. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Det er flere alternativer på siden: http://www.fedex.com/no/shippingguide/ Men du må være reg for å se det. Et alternativ er Pickup. 1 Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Det er flere alternativer på siden: http://www.fedex.com/no/shippingguide/ Men du må være reg for å se det. Et alternativ er Pickup. Takk for svar. Jeg må være "reg" for å se alle alternativer, betyr det at jeg må registrere meg på FedEx/lage konto, er det det du mener? PS: Frakten er av typen "FedEx Express". Jeg skal visstnok printe ut en "label" og feste den på utsiden av pakken/esken. Endret 22. juni 2012 av The Silencer Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg velger å gi en oppdatering på fremgangen siden det kanskje er en eller annen stakkars sjel som i fremtiden får samme problem: 1) Lørdag forsøkte jeg å ringe FedEx Norge, som naturligvis var stengt. Deretter ringte jeg Bring, som mente at pakken helt komplikasjonsfritt kunne leveres på mitt lokale postkontor og så skulle alt ordne seg. Dette ble forsøkt, men jeg fikk da en innføring i hvorledes menneskelige spørsmålstegn går, står og snakker. 2) I dag (mandag) ringte jeg til FedEx Norge og ble ekspedert av en veldig hyggelig norsk-svensk talende person. FedEx tilbydde ikke opphenting på min postadresse, og de skulle derfor sende meg en postreturlapp per e-post. Denne postreturlappen skulle jeg feste utenpå pakken, og så levere pakken på det lokale postkontoret. Da skal alt angivelig gå helt fint, slik at pakken kommer frem til FedEx på Gardermoen, og kan bli videresendt derfra til utlandet. Den som lever får se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå