Gå til innhold

[Løst] foobar2000 - kan noen hjelpe meg?

TMB

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle teste ut foobar2000, da det virker lovende og jeg har hørt mye bra om det.

Men nå skjønner jeg ikke en dritt. Bruker til daglig MediaMonkey som er satt opp til å "monitor"e musikkmappen min, som er D:\Musikk

Hver gang jeg legger til en ny sang i D:\Musikk, re-scanner jeg i MM og sangen dukker opp øverst i biblioteket fordi jeg har sortert hele lista etter "date added to library". Pleier å spille hele sulamitten på shuffle, altså tilfeldige sanger. Og det er veldig praktisk å ha de nyeste sangene øverst fordi jeg vil ofte høre de mange ganger fordi jeg nettopp har oppdaget de og da er de lett tilgjengelig å klikke på :p

Hvordan kan jeg få til dette i foobar2k?

Skjønner ikke :S Har lagt til den samme mappen og det står at den liksom skal monitore den også. Men når jeg trykker apply og ok så er det jo ingen sanger i biblioteket? o.O

Takk!

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo helt an på oppsettet du bruker i foobar, da det er mange muligheter. Jeg har et vindu til venstre i programmet som er biblioteket. Der er vel default visning "view by artist" eller "view by album". Når jeg der benytter "view by folder" får jeg opp samme sortering som i explorer, så du kan jo sjekke om det er noen datosortering der.

Lenke til kommentar

Hvordan setter jeg det opp sånn da?

EDIT: Nå fant jeg denne guiden, ser ut som jeg får til litt mer nå. Makan så vanskelig det skulle være :p

Men har fremdeles ikke fått til å ha en column som heter "date added" når jeg er på all musc. Hvordan får jeg til dette? Burde jo være standard funksjon egentlig...

EDIT 2: Fant det ut! Måtte laste ned foo_playcount, så kunne jeg legge til en custom column med %added% som innhold. Nå trenger jeg bare å finne ut hvordan man gjøre "force sort" på en playlist, for hver gang jeg blar meg inn på en artist og ut igjen så blir sorteringa borte :p

Hmm, av en eller annen grunn fungerer ikke %added% på force-sort :(

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...