restless Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Har en Corsair Force GT 120Gb SSD disk i en HP Elite 8000 maskin. Fungerer meget bra. Men ønsker å montere inn en vanlig 1TB Hdd, men da nekter maskinen å boote. Har testet med litt forskjellige Bios innstillinger uten at det har hjulpet, og har også testet med å koble 1TB disken på egen SATA kabel. Ingenting hjelper. Så fort jeg kobler fra 1TB disken fungerer maskinen ypperlig på SSD disken. Forslag..? Edit: Etter hva jeg kan se har SSD disken siste Firmware. Maskinen har siste Bios versjon. Operativsystemet på maskinen er en ny-installert versjon av Windows 7 Pro x64 Endret 22. juni 2012 av restless Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Sjekket at den HDD er i orden? Defekte disker kan gi trøbbel. Lenke til kommentar
restless Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Ja, plugget harddisken i en annen maskin, og den fungerer fint, og alle dataene på disken var lesbare. Forøvrig kan nevnes at Bios detekterer både den vanlige disken og SSD disken. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hva legger du i "booter ikke", at den ikke starter i det hele tatt? At den starter, men kommer ikke inn i windows? Noe annet? Kan være at den prøver å boote på den vanlige disken og ikke SSD disken... Lenke til kommentar
restless Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 I utgangspunktet ser det ikke ut til at det skjer noe etter Bios er ferdig med å poste. Har aktiver Bios meldinger, og da ser jeg at den står og tygge ved Attemping boot from harddrive Så ja, du kan muligens ha rett. Men på den annen side så bruker jeg å få melding om No boot device found, hvis det er slik at ingen boot disker er tilgjengelig. Lenke til kommentar
restless Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Hei igjen... da fikk jeg det til å fungere. I Bios dukket både SSD disken og den vanlige disken opp som harddisker. Gikk inn å endret innstillinger på den vanlige disken, i fra Emuleringstype Harddisk til Emuleringstype Ingen Da ser det ut som om Bios kun forsøker å boote fra SSD disken, og dermed fungerer det. Altså da booter den på SSD disken, og den vanlige disken dukker opp i Windows. Bare gleden..!! Takk for innspill folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå