Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nettopp ferdig med 1 året på videregående. Er ikke særlig fornøyd med karakterene mine så har lyst til å ta opp fag.

Jeg har lyst til å ta opp geografi , samfunnsfag og naturfag. Det jeg lurer på er hvordan det funker og hva det koster.

Jeg har tenkt til å ta kurs, men også lese selv. Og hvilken bøker skal jeg bruke. siden jeg bytter skole, bøkene den forrige skolen brukte eller den nye.

Men hva er det dere anbefaler. Burde jeg ta opp alle fagene til høsten eller begynne med et fag. Eller burde jeg ta meg et fri år etter 3 klasse der jeg tar opp fagene ? :)

Hva gjorde du *?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du går Studiespesialisering? Isåfall så ville jeg ventet med å ta opp fagene til du er ferdig med 3. året, siden du vil ha nok å gjøre både 2. året og 3.året. Jeg tok opp fagene på sonans privatgymnas i Trondheim. Og det var ett bra år for min del, fikk flyttet til en stor by, opplevd nye ting, nye venner. Så jeg anbefaler å gå på sonans når du er ferdig med 3. året. :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg er nettopp ferdig med 1 året på videregående. Er ikke særlig fornøyd med karakterene mine så har lyst til å ta opp fag.

Jeg har lyst til å ta opp geografi , samfunnsfag og naturfag. Det jeg lurer på er hvordan det funker og hva det koster.

Jeg har tenkt til å ta kurs, men også lese selv. Og hvilken bøker skal jeg bruke. siden jeg bytter skole, bøkene den forrige skolen brukte eller den nye.

Men hva er det dere anbefaler. Burde jeg ta opp alle fagene til høsten eller begynne med et fag. Eller burde jeg ta meg et fri år etter 3 klasse der jeg tar opp fagene ? :)

Hva gjorde du *?

Takk på forhånd :)

Mister du ikke førstegangsvitnemålet hvis du forbereder karakterene dine etter du har avsluttet VG3? Slik at du havner i ordinærkvote når du søker høyere utdanning.

Hvis dette er tilfellet ville jeg tatt opp fagene mens du går på VGS, slik at du får beholde førstegangsvitnemålet ditt.

Se link; http://www.ung.no/oss/utdanning/vidutd/35108.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...