trygvan Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hei! Jeg har en stasjonær, men tenkte å supplere med en bærbar. Bruksområder er moderat spilling (stiller ikke krav om maks detaljnivå, men fint om Skyrim kan spilles), litt fotoredigering og ellers "normal bruk" (mest internett, og kanskje litt office-dokument i tillegg). Har forsåvidt ikke tatt standpunkt til om jeg vil ha blu-rayspiller. Om det ikke er for dyrt kan det gjerne være en del av pakka. PCen kommer til å bli fraktet litt rundt på ferier, reiser osv, men ang størrelse og vekt så tenker jeg at jeg heller ikke vil ha en pilleknøtt uleselig skjerm. Vil gjerne ha ssd som del av pakka, men kan også etterinnstallere det om det ikke følger med. Til nå har jeg sett på følgende modeller: Samsung 9 series ultrabook 15,6"-utgaven av denne Samsungen, eller Asus bærbar De spørsmålene jeg står med er i hovedsak om 13,3" vil bli for lite, om HD4000-grafikk er for dårlig til å drive Skyrim, og hvor mye jeg tjener på 640- eller 650-skjermkortet. Noen som har formeninger? Hva ville dere valgt? Finnes det andre modeller der ute som jeg burde ta med i betraktningen? Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hei! Jeg har en stasjonær, men tenkte å supplere med en bærbar. Bruksområder er moderat spilling (stiller ikke krav om maks detaljnivå, men fint om Skyrim kan spilles), litt fotoredigering og ellers "normal bruk" (mest internett, og kanskje litt office-dokument i tillegg). Har forsåvidt ikke tatt standpunkt til om jeg vil ha blu-rayspiller. Om det ikke er for dyrt kan det gjerne være en del av pakka. PCen kommer til å bli fraktet litt rundt på ferier, reiser osv, men ang størrelse og vekt så tenker jeg at jeg heller ikke vil ha en pilleknøtt uleselig skjerm. Vil gjerne ha ssd som del av pakka, men kan også etterinnstallere det om det ikke følger med. Til nå har jeg sett på følgende modeller: Samsung 9 series ultrabook 15,6"-utgaven av denne Samsungen, eller Asus bærbar De spørsmålene jeg står med er i hovedsak om 13,3" vil bli for lite, om HD4000-grafikk er for dårlig til å drive Skyrim, og hvor mye jeg tjener på 640- eller 650-skjermkortet. Noen som har formeninger? Hva ville dere valgt? Finnes det andre modeller der ute som jeg burde ta med i betraktningen? Hei trygvan. Jeg kjøpte meg en Multicom pc, som jeg er veldig fornøyd med.(http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10616578;fl:0#2998-10616579-1;3007-4603260-1;3003-10582288-1;3009-10604168-1;3005-10500502-1;2999-4710186-1;3000-10606016-2;3001-4479941-1) Det som er fint med denne pc-en er at du kan velge selv hva du vil ha i den utenom skjermkort og litt andre ting. Jeg satte inn SSD og jeg må si jeg er overasket over hvor kjapp maskinen ble. Det positive med maskinen er: byggekvaliteten (selv om den består av for det meste plast får du en ganske god kvalitetsfølelse), ytelsen, skjermen og tastaturet. Det negative er at den støyer en smule mere en konkurrentene. Noen vil kanskje nevne at at den blir varm, men etter at jeg fikk multicom til å legge på et lag med arctic silver synes jeg temperaturene har logge på et fint nivå. Nå har jeg ikke så god peiling på temperaturer, men etter 2 timer med BF3 lå GPU-en på 57 grader og CPU-en på 64 grader. Jeg installerte Skyrim på pc-en i dag faktisk. Dette var bare for og teste hvor bra den klarte og kjøre det. Jeg klarte og kjøre det på ultra high på full 1920x1080 oppløsning. Da lå jeg på 30+ fps (mellom 50-60 fps inne i rom og huler) noe som er ganske imponerende siden dette ikke er noe gaming pc. Tviler ikke på at de andre pc-ene du linket til er bra, men Multicom pc-en er verdt og ta med i vurderingen. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Ja, enig at den er verdt å vite om, så du får ha takk for tipset! Fint med tilpassingsmuligheter. Endte opp med en totalpris på ca 13000 når jeg hadde tatt med det jeg ville ha. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Da er Dell Inspiron 15r SE bestilt! Totalpris ca 8300 inkl frakt og mva og 2 år service neste dag. Specs: i7-prosessor, FullHD-skjerm, Radeon 7730m, Skullcandy-høyttalere (har fått gode anmeldelser), blu-rayleser, 8GB minne, 1TB hdd (tenker å kanskje bytte ut denne med 160gb intel 330 ssd). Synes denne virket kostnadseffektiv. Kan komme tilbake med brukererfaring om det er noen som er interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå