Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spørsmålet går i grunn til de som har eid/eier både en "vanlig" Macbook Pro og Retina modellen.

Jeg har så og si bestemt meg for å investere i en "vanlig" Macbook Pro 15". Men jeg lurer på hvordan responstiden er på den nye Retina modellen i forhold til 1680x1050 skjermen på vanlig modell.

Har også et annet spm. La oss si at en Macbook Pro har en responstid på for eks. 10 ms, og jeg kobler til en ekstern monitor med en responstid på 2 ms. Hva vil gjelde, 2 ms eller 10 ms?

Jeg har bortskjemt meg selv med responstid på 2 ms, så det er vanskelig å gå tilbake til noe særlig høyere enn det. Om Retina modellen har forbedret responstid, vil jeg heller gå for den.

Setter stor pris på all respons, takk på forhånd! :)

Endret av morten-89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Responstiden ligger jo i skjermen, så responstiden vil være 10ms på Macen og 2ms på den eksterne skjermen.

Men virkelig, har responstiden SÅ mye å si på en Mac? Med mindre du skal spille ser jeg ingen grunn til at 10ms er for sent.

Endret av Phelge
Lenke til kommentar

Ok. Responstiden er ikke noe problem sånn sett, da den skal brukes i studio sammenheng.

Men når jeg bøter ut med over 20 000 kr. så er det også greit med litt dugelig responstid om det så skulle skje at jeg fyrer opp med litt online gaming iblandt :)

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

Jeg antar at Retina skjermen vil neppe bli den største flaskehals uansett, med tanke på at retina skjerm er på 2880×1800 oppløsning så vil nok et GT 650M skjermkort bli veldig stor flaskehals om det hadde finnes spill som kan måle seg med crysis i windows.

Jeg kjenner frustasjonen at apple ikke prioriterer gamere, så Retina skjermer er nok mere for fotoredigering og videoredigering men lite bra for spilling. Jeg er ikke helt sikker hvor god Retina skjermen er, men er overbevist man vil trenge kraftigere skjermkort om detaljene er på maks.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...