Herr Brun Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Nei, det er ikke lov. Dere har krav på 18 dager sammenhengende i hovedferieperioden (01. juni til 30. september) og 7 dager sammenhengende i en annen periode. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Bedriften jeg jobber i er Posten, som er en statlig eid bedrift. Betyr det at de har egne regler, fordi de er statlig eid eller må de også følge ferieloven? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Dager som man etter arbeidsplanen skulle hatt fri regnes også som forbrukte feriedager når de er i en ferieperiode. Dersom du har hatt én ukes ferie har du, etter ferieloven, forbrukt 6 feriedager (mandag-lørdag), selv om du egentlig bare skulle jobbet mandag, onsdag, og fredag. Jeg forutsetter da at du mener at dere har hatt fri, men hadde bare jobbet så få dager hvis dere hadde vært på jobb -- ikke slik som Herr Brun forutsetter, nemlig at dere i ferieukene har jobbet halve uka. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Å. Ser nå at krikkert forsto innlegget bedre enn jeg gjorde. Overså en "bare" som gjør at jeg regner med krikkert sin forståelse er riktig. Jeg forsto det altså slik at du fikk fri noen dager her og der, mer eller mindre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå