Gå til innhold

Problemer med firefox 13.0.1 på win 7 hp 32-bit?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har to pcer, en stasjonær og en laptop, som begge har nøyaktig samme programvare i nøyaktig samme versjon. Begge har lovlig windows 7 home premium, den stasjonære med 64-bit og laptopen med 32-bit versjonen.

Hadde et oppdateringsraid og la da inn siste firefox versjon , 13.0.1, på begge maskinene. Den stasjonære med 64-bit win gikk det problemfritt som normalt.

Laptopen derimot, så ut til å slite mer.

Først og fremst var ALLE addon`s borte (samme addon`s var ikke fjernet på den stasjonære). Hadde en liste med addon til flash, shockwave, pdf xchange viewer, silverlight, office, windows live fotogalleri, og java men alle var borte. Reinstallerte da flash, shockwave, pdf xchange viewer, og java og da kom de rett inn i addon`s listen.

Trodde det hadde sjedd en feil i innstallasjonen, så jeg avinnstallerte firefox, fjernet oppføringer i register og mapper osv. og installerte firefox igjen. Samme resultat.

Har brukt firefox siden versjon 3 og dette er første gangen jeg opplever det.

Merker også at det popper opp meldinger når man spiller på facebook at man må logge ut og inn igjen flere ganger om dagen. Kan være tilfeldig, men rart at det skjedde samtidig.

Addons er lagt inn ved å reinstallere programmene igjen, så ingen krise, men lurte på om dette er en kjent bug med en kjent årsak. I og med at firefox alltid har plukket med seg addon`s under installasjonen, så lurte jeg på hvorfor den har sluttet med det nå.

Alt funker som sagt på win 64 bit, og med prikk likt oppsett så er det kun windows bit versjon jeg kan se er annerledes.

Selv om det ikke er noen krise, så mangler fortsatt addon`en jeg fikk når jeg la inn office 2007 (tviler på om jeg får bruk for den), silverlight, og windows live fotoprogrammet. Så i menyene om det var noe valg om å reaktivere addons, men det ser ut til at de må legges inn på ny...?

Noen som opplever det samme, eller vet hvorfor det skjer, og hvorfor det kun skjer på maskinen med win 32 bit?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har lest litt rundt i ulike forum, og flere har lignende problemer. Mozilla kjører en strengere linje hvor ting de definerer som usikkert eller får nettleser til å krasje disables eller fjernes. Ser ikke hvorfor dette kun skal gjelde 32-bits win, eller hvorfor det er sikrere å innstallere ny identisk versjon enn å bruke den man allerede har. Mulig addons legges i ulike mapper på win 32 og 64. Fortsatt problemer med ustabile facebookspill med ff, funker fint med gamle versjonen av ff og ie.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Problemet ser ut til å være en konflikt mellom siste flash versjon og siste firefox versjon. Ser ut til at både mozilla og adobe jobber med en løsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Det kom ny adobe flash som ser ut til å ha løst problemet med at flash spill krasjer. Har ihvertfall ikke hatt problemet etterpå. Var inne på en side og fikk en popup reklame, og da sluttet musa å virke. Måtte restarte PC for å få den igang igjen. Usikker om det er firefox sin feil eller at popupen (flash?) klarte å krasje musa. Aldri opplevd det før.

Har som nevnt lagt inn ff 13.0.1 flere ganger, og av en elelr annen grunn så finenr den ikke programtillegg på maskinen med win 7 hp 32-bit. Har flash, silverlight, en office 2007 addon, java, windows live photo addon, shockwave, og pdf xchange viewer. Før har jeg ALLTID kunne legge inn ff og disse programtilleggene ble automatisk lagt til. Det skjedde også på 64-bit versjonen av win 7 hp. Men på 32 bit versjonen av win 7 så er programtilleggene borte og man må innstallere dem på ny for å få dem.

Det har aldri vært noe problem før 13.0.1 versjoen av firefox, og den eneste forskjellen på maskinene er win 7 bitversjonen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Nye flash versjoner dukker stadig opp, så virker som det går rett vei. Siste versjon er nå 11.3.300.265 og får se om det blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...