Gå til innhold

Hvilket GTX 670?

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte ut mitt gtx 480 (får solgt det for iallefall en tusenlapp) med et gtx 670 og har sett meg ut disse.

Gigabyte gtx 670 windforce 3x (er dette oc versionen?)

Zotac gtx 670 AMP!

Asus sine vet jeg er gode, men uaktuelle pga utseende. Vurderer kanskje også å kjøpe et stock gtx 670 for så å kjøpe en Accelero Xtreme III eller lignende kjøler og montere. Kortet skal uansett være fabrikklokket eller klokkes selv til det blir like bra som 680 eller bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes såvidt jeg vet bare én utgave av Gigabyte GTX670 Windforce 3x og denne er overklokket fra fabrikk.

Asus DCII er uaktuelt pga. utseende, men du vurderer Zotac-kortet som ser ut som et romskip? Jeg ville valgt Asus DCII "TOP". Dette er visstnok håndplukket pga. sine gode overklokkingsegenskaper, men hvor mye lengre disse vil gå kontra "normale" kort kan jeg ikke si på stående fot. EVGA vil være et godt valg hvis du skal montere en tredjeparts kjøler da du fremdeles vil ha garanti. De er dessuten enestående på service generelt sett.

Lenke til kommentar

Ryktene om problemer med GTX 670 TOP kortene til Asus stemmer, men jeg tror det partiet som er på vei inn nå skal være ok.

Selv Asus kan gjøre feil - sel om fanboysa nekter å tro det da ;-)

Zotac AMP kortet er bra, men det tar bort 3 slots, Gigabyte Windforce er en del lengre, men tar til gjengjeld bare 2 slots (1.5 faktisk) ;-)

Edit:

Kort som blir levert til test på anerkjente HW sites er nesten altid cherrypicked og testet på forhånd.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Gainward GTX 670 "Phantom" eller ASUS GTX 670 DC2O / DC2T er gode valg. Zotac AMP! har bommet på designet denne runden og kvalitetsmessig i forhold til siste to generasjoner av AMP!-kort.

Det viktigste er å finne et kort med god design på kjøler og VRM-krets. Økning i frekvens kommer på bekostning av temperatur og støy. Noen ganger må man kjøpe et fabrikklokket kort for å få den kjøleren man vil ha. Man kan likevel senke klokkefrekvensen for å få ned effektbruken dersom man ønsker et mindre støyende kort.

PerUlv2:

Den eneste som er bra med Zotac GTX 670 AMP! er at det har GF104 GPU. Samme hvilken vei man snur pannekaken er det ett av de tredjepartkortene denne runden som har dårligst design. Testsider har kommentert høyere støynivå enn andre kort, "coil whine", begrensninger i strømtilførselen og en side fant også en svakhet i festeanordningen til kjøleren slik at det ikke ble så god kontakt som det burde.

Tidligere AMP!-kort har falt godt i smak hos meg, men denne runden holder det ikke mål. Spesielt ikke når kortene koster mer enn andre tredjepartskort som har bedre design. Kortet er bedre enn referansekortene og det er ikke så dårlig at man vil angre kjøpet flere år frem i tid. Det som er saken er at kortet ikke skiller seg ut på en måte som gjør at det kan anbefales over andre tredjepartskort.

Man vil selvsagt bli fornøyd med ytelsen på kortet dersom man har skylapper og ikke er klar over at det er rimeligere tredjepartskort som er bedre kjøp.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvis du har plass - velg Zotac, men det ser ikke bra ut hvis det spiller noen rolle, ellers er Gigabyte Windforce snill på plass og ser bra ut.

Du kan jo klokke alle GTX 670 - hvor mye er veldig varierende, skal du overklokke mye så er faktisk AMD 7970 (7950 også) OC monstre og knuser det meste med maks OC. Regner med det nye 7970GE heller ikke er noen sinke i så måte.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med mitt Gainward GTX 680 "Phantom" da jeg etter litt tweaking får kjørt kortet med 1200 RPM på viftene både ved idle og under spilling og da bør 670 utgaven være like bra med tanke på støy. Man får selvsagt ikke så lave turtall i situasjoner som tyner kortet maks, feks FUTUREMARK, Metro 2033 eller dersom man skrur av vsync men når jeg greier å kjøre 120 FPS i Diablo III med samme vifteturtall desktop/idle, kan jeg ikke annet enn å være fornøyd.

Komplett har både Phantom og DC2O til 3499/3495 kr.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...