Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc finner ikke hard disk!

Anbefalte innlegg

For noen dager siden fant plutselig pcen min ut at den ikke ville finne harddisken min, ''D'' driven. pcen min er helt ny! så jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skulle skje. kablene står godt i og aner ikke hva jeg skal gjøre..

Siden det har jeg ikke kunne spilt eller gjort noe som hadde med ''D'' driven å gjøre, lyden forsvant også med hard disken.

hadde vært fint med noen tilbakemeldinger som hjalp meg med å finne ut hva jeg skal gjøre !

Takk på forhånd !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis lyd driverne var på D: disken er det jo naturlig at lyden er blitt borte, om du har lyddrivere på den andre, fungerende disken, så vil jeg heller anta at det er hoverkortet som er ødelagt siden både en disk og lydkortet kan være ødelagt. Du burde teste med nye drivere på den fungerende disken og se hva som skjer da, og du kan prøve den "defekte" disken i en venns eller et familiemedlems pc?

Lenke til kommentar

Hvis lyd driverne var på D: disken er det jo naturlig at lyden er blitt borte, om du har lyddrivere på den andre, fungerende disken, så vil jeg heller anta at det er hoverkortet som er ødelagt siden både en disk og lydkortet kan være ødelagt. Du burde teste med nye drivere på den fungerende disken og se hva som skjer da, og du kan prøve den "defekte" disken i en venns eller et familiemedlems pc?

Skal ta også teste den i en annen pc :)
Lenke til kommentar

Først av alt, dukker disken opp i BIOS?

Hvis Ja

Høyreklikke på min datamaskin og velg Manage

Klikk deg inn på Storage - Disk Management

Finner du disken der?

Hvis Ja prøv å reaktiver/sette disken til online ved å høyrekikke på disken

Skreiv det litt ut i fra hukommelsen så prøv å google på hvordan man skal reaktivere en disk. Microsoft Technet har masse informasjon på punktet.

Quoter Hårek

Diskbehandling i Windows er det merkelig mange som aldri har hørt om.
Endret av Sprokket
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...