Fylliksen Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg har kjøpt en slags oppblåsbar madrass som har vist seg å være full av hull. Sånn som man kan ha på vannet. Er det noen som vet om det finnes et slags stoff som jeg bare kan kline oppå hullene så det størkner og tetter igjen hullet uten at jeg må fram med lappesaker? Det må vel være oppfunnet?? Evt hva slags lim er best å bruke på det materialet som brukes i luftmadrasser og sånt? Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Har selv brukt en blanding av superlim og teip i samme situasjon. Først superlim der hullet er, deretter macgyver-teip oppå. Har holdt seg godt ganske lenge nå. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Antar du kjøpte den brukt da! Ellers kunne du vel reklamert på den. Bare lim i hullet, tror jeg ikke vil holde. Tidligere (60 -70 tallet) fulgte de med noen lapper, av samme stoff som det var i madrassen. De var beregnet for reperasjon, med kontaktlim. Du kan også bruke lapper av annet elastisk stoff, som lapper for sykkeldekk, eller en bit av en kassert sykkelslange, o.l. og kontaktlim. Eller reis til Biltema og kjøp en ny. De er ikke dyre. De har dem i flere bredder, bl.a. 90 og 150 cm. Jeg kjøpte en der, for noen år siden og er godt fornøyd. Bruker den i Lavvo. Og den vil fungere like godt i vann. Men du må jo være forsiktig med steiner og anndre skarpe gjenstander, som kan lage hull på madrassen. Det er jo ikke metall, i madrassen da! Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Nei, kjøpte den ny, men problemet var at jeg kjøpte den på ebay i usa mens brodern var der borte. Fikk tilsendt en ny til vertsfamilien hans, og faren der kommer ofte til norge, og har tatt den med, så det ordnet seg Vil prøve å fikse den med hull også, er vel begrensa hvor mange hull det kan være i den.... Så skal prøve trikset med ductape og superlim, det hørtes lurt ut Takk for tipset! Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Nei, kjøpte den ny, men problemet var at jeg kjøpte den på ebay i usa mens brodern var der borte. Fikk tilsendt en ny til vertsfamilien hans, og faren der kommer ofte til norge, og har tatt den med, så det ordnet seg Vil prøve å fikse den med hull også, er vel begrensa hvor mange hull det kan være i den.... Så skal prøve trikset med ductape og superlim, det hørtes lurt ut Takk for tipset! Gjør som du vil, men jeg er tvilsom til resulatet og varigheten av det! Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Må bare få tilføye at den metoden jeg har nevnt over ble brukt på en sovemadrass for etpar år siden, og det holder enda. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Må bare få tilføye at den metoden jeg har nevnt over ble brukt på en sovemadrass for etpar år siden, og det holder enda. Da er det kanskje et greit tips. Men slik jeg forstår "audunk", ønsker han/hun å bruke den til noe friluftsliv, som bl.a. på vannet, på stranda, o.l. Og da bør en reperasjon tåle litt bruk. Legg også merke til, at vedkommede kjøpte den ny, men nå er den full av hull! Det er vel tvilsomt, at den kom fra fabrikk med alle hullene, så det er vel bruken som har laget hullene. Altså litt - for røft bruk. Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Neida, madrassen skal bare brukes som beer pong bord, så den trenger ikke å være så veldig solid. Så lenge den tåler trykket innenfra når jeg blåser den opp er det igrunn tilstrekkelig. Tror nok ducttape og superlim kan funke. Det fulgte med 3 lapper til den, men måtte klippe de opp i flere små biter for å ha nok til å tette alle hullene, og nå har jeg snart ikke flere lapper igjen.... Og jo, den kom fra fabrikken med alle hullene. Den lakk så fort jeg blåste den opp. Tettet de resterende hullene jeg kunne finne i går, men fortsatt lekker den littegrann. Men det er i det minste ikke mer enn at den holder en runde el to med beer pong før den må blåses opp igjen da. Madrassen jeg fikk i erstatning er på vei, så får testet om den er bedre om noen dager Men takk for alle tipsene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå