Gå til innhold

Anbefaling: Disse hjemmebærbare PC-ene anbefaler vi

Anbefalte innlegg

Og du må lære deg å få med deg det du leser. Du kan starte med å lese artikkelen du har kommentert på, også kan du lese innlegget mitt en gang til. Etterpå kan du lese ditt eget svar til meg en gang til, så ser du kanskje at du har gitt meg rett i det samme innlegget som du sier jeg tar feil.

Så da ser det vist ut til at du må lese abc'en på nytt likevel ;)

I stedet for å komme med slike eplekjekke kommentarer kan du heller sitere der du mener at jeg motsier meg selv.

Regner med at det er følgende du mener at jeg gir deg rett på

Sagt på en annen måte. CPU, GPU og RAM står ofte og tromme med fingrene mens de venter på data i fra den trege teknologien i HDDen. En SSD vil servere de førstnevnte data raskere enn en HDD kan klare og derfor blir ventetiden mindre og man opplever PCen som mer responsiv.

Det var for imøtekomme din påstand om at SSD bedrer ytelsen. CPU er likevel viktigst. Leser du litt mellom linjene så sier jeg at CPU er så mye raskere til å håndtere data enn en SSD/HDD er til å lese/skrive at CPU ofte venter på data fra disk. Det betyr IKKE at en CPU som håndterer data raskere enn SSD kan levere er overflødig. Mye av databehandlingen i en CPU kommer fra RAM. CPU og RAM kommuniserer mye raskere enn CPU og HDD/SSD. Et raskere platelager vil derfor hjelpe en CPU til å levere opp til sitt potensiale.

I avsnittet over at jeg heller foretrekker IvyBridge/HDD framfor Pentium 3/SSD så at du tolker mitt innlegg feil gir deg ikke rett i din første påstand (SSD/RAM/CPU).

Om det ikke var dette du siktet til i forrige innlegg, vennligst forklar.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var for imøtekomme din påstand om at SSD bedrer ytelsen. CPU er likevel viktigst. Leser du litt mellom linjene så sier jeg at CPU er så mye raskere til å håndtere data enn en SSD/HDD er til å lese/skrive at CPU ofte venter på data fra disk. Det betyr IKKE at en CPU som håndterer data raskere enn SSD kan levere er overflødig. Mye av databehandlingen i en CPU kommer fra RAM. CPU og RAM kommuniserer mye raskere enn CPU og HDD/SSD. Et raskere platelager vil derfor hjelpe en CPU til å levere opp til sitt potensiale.

I avsnittet over at jeg heller foretrekker IvyBridge/HDD framfor Pentium 3/SSD så at du tolker mitt innlegg feil gir deg ikke rett i din første påstand (SSD/RAM/CPU).

Jeg skjønner ikke hvorfor det her er så vanskelig å forstå. Vi kommenterer på en artikkel som handler om bærbare pc'er beregnet på enkel hjemmebruk. I den situasjonen så er rangeringen av komponentene SDD, RAM, CPU.

Det er heller ikke som du påstår en bestemt liste på hvilken komponenter som er viktigst for pc'en respons. Man setter opp en pc til det man skal bruke den til. Er en kraftig CPU viktig, ja så setter man i en kraftig CPU og dropper kanskje SSD. Til vanlig hjemmebruk så begynner det faktisk å bli en stund siden CPU var avgjørende.

Med fare for å høres ut som en fjortis:

Øøøøøøøøøøh, nei!?

Syns det er spenstig av deg å starte innlegget ditt sånn, for så å prøve å drite ut artikkelforfatteren, når du selv ikke engang har fått med deg hva pc'ene i artikkelen skal brukes til.

Lenke til kommentar

Det viktigste i en PC, skal vi følge argumentasjonsrekken ovenfor, er mao skjermen.

Ikke en moderator verdig. Her argumenterer jeg saklig og så smeller du til med spydighet, som til og med ikke er logisk. Kanskje du skulle moderert deg selv.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det her er så vanskelig å forstå. Vi kommenterer på en artikkel som handler om bærbare pc'er beregnet på enkel hjemmebruk. I den situasjonen så er rangeringen av komponentene SDD, RAM, CPU.

Det er heller ikke som du påstår en bestemt liste på hvilken komponenter som er viktigst for pc'en respons. Man setter opp en pc til det man skal bruke den til. Er en kraftig CPU viktig, ja så setter man i en kraftig CPU og dropper kanskje SSD. Til vanlig hjemmebruk så begynner det faktisk å bli en stund siden CPU var avgjørende.

Med fare for å høres ut som en fjortis:

Øøøøøøøøøøh, nei!?

Syns det er spenstig av deg å starte innlegget ditt sånn, for så å prøve å drite ut artikkelforfatteren, når du selv ikke engang har fått med deg hva pc'ene i artikkelen skal brukes til.

For å ta det siste først. Det var en måte å utrykke den vantro jeg opplevde da jeg så artikkelforfatterens manglende kunnskap på et grunnleggende område. Selv om jeg forstår hva han mener, så er formuleringen helt bak mål.

Og her er grunnen. Artikkelen leses av både datakyndige og meningmann. Derfor blir en slik uklar formulering farlig i den forstand at meningmann kan tro at SSD er viktigere enn CPU. Det er det ikke. Det vil merkes ved bruk av tunge applikasjoner som filmavspilling, gaming, database, bildebehandling, virtualisering osv *. At CPUer levert med dagens maskiner håndterer nevnte bruksområder greit og dermed i praksis er din påpekning gyldig gjør ikke påstanden slik den er forumlert noe bedre.Hadde artikkelforfatteren argumentert slik du gjør i ditt siste innlegg hadde det ikke vært noe problem.

Nå ble en fjær til 5 høner og det var ikke meningen, men du klarer å fyre meg opp når du påstår at jeg ikke kan min ABC på området. Spørsmålet var ikke hva man kommer best ut med hvis man skulle bruke noen ekstra kroner på oppgradering (CPU vs SSD), men som er korrekt utifra journalistens påstand (SSD er den viktigste komponenten i en pc mtp. respons).

* selv om ikke alle nevnte bruksområder er like relevant for artikkelens publikum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...