Nilsen Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Disse modellene bør du sjekke. Anbefaling: Disse hjemmebærbare PC-ene anbefaler vi Lenke til kommentar
Daululu Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Ny Macbook Pro med Rertina display kjerm som koster sju og sjue tusen lapp . Ikke så billig , men mest for pengene . Helt anbefalt !!! Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 sjuesju tusen? som i 27? Et godt alternativ må vel være Samsung 9-serie. Kanskje ikke budsjett, men halv pris av en tilsvarende Mac og minst like fin. Smalere rammer rundt skjerm også... 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ny Macbook Pro med Rertina display kjerm som koster sju og sjue tusen lapp . Ikke så billig , men mest for pengene . Helt anbefalt !!! Den koster strengt talt 17 999kr, men kan konfigureres opp til en pris på rundt 27 000. 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Å hevde at man får mest for pengene med Apple MacBook Pro 15 m/Retina er vel å ta litt hardt i. Den er en kompromissløs maskin som gir mest, men koster deretter. 4 Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ny Macbook Pro med Rertina display kjerm som koster sju og sjue tusen lapp . Ikke så billig , men mest for pengene . Helt anbefalt !!! Akkurat det håper jeg var en spøk... Haha, jeg ler 2 Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Med tanke på hvor lite som faktisk støtter den nye oppløsningen til Apple så vil jeg påstå at de pdd er å kaste penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det kommer an på bruksområdet. Til f.eks bilder og video vil den høye oppløsningen være en veldig fordel. Jeg ser likevel poenget ditt om at det ikke er veldig mye som støtter den høye oppløsingen enda, men det er på vei. At skjermene, og programmene vi bruker, kommer til å bli langt mer høyoppløste enn de er i dag er ingen hemmelighet og Apple tar bare det første steget. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ny Macbook Pro med Rertina display kjerm som koster sju og sjue tusen lapp . Ikke så billig , men mest for pengene . Helt anbefalt !!! Jøsses, dyr skjerm! Også får du jammen noe av markedets verste bloatware (osx) i tillegg! Godt kjøp, riight! 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Flotte pcer sikkert, men at dere kun henter inn maskiner dere selv har i prisguiden deres, i stedenfor å se hva som generelt finnes i markedet er jo ikke nødvendigvis det lureste - prisguiden har langtifra alle pcer som finnes på markedet i dag. Alle pcene finnes hos komplettmpx, og halvparten av pcene finnes -bare- hos disse butikkene. Lenke til kommentar
xoura_himori Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ny Macbook Pro med Rertina display kjerm som koster sju og sjue tusen lapp . Ikke så billig , men mest for pengene . Helt anbefalt !!!Akkurat det håper jeg var en spøk... Haha, jeg ler Enig der, hardware sett så er apple pc'er ALDRI vært det. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 En av grunnene til at resirkulering av artikler ofte er en dårlig idé er at folk begynner å argumentere mot innlegg skrevet for flere uker eller måneder siden... Bortsett fra det, så skjønner jeg ikke helt hvorfor artikkelen anbefaler så mye billig plastsøppel, ofte uten en gang ha testet elendigheten, og dessuten helt unngår å nevne tynne og lette maskiner, eller "ultrabooks". Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Det kommer an på bruksområdet. Til f.eks bilder og video vil den høye oppløsningen være en veldig fordel. Jeg ser likevel poenget ditt om at det ikke er veldig mye som støtter den høye oppløsingen enda, men det er på vei. At skjermene, og programmene vi bruker, kommer til å bli langt mer høyoppløste enn de er i dag er ingen hemmelighet og Apple tar bare det første steget. Tror MacBook pro hører mer under folk i farta en stuepc. Folk i farta pcer i øverste prisgruppe er også design som passer fint i ei stue. For folk med begrenset lommebok er det en dårlig idee. På den andre siden, en kompis anbefaler altid mac. Da kan han si han ikke har peiling på mac alle gangene de ber om hjelp senere Lenke til kommentar
shd Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Nydelige stavelser under her. For ikke å nevne at alle produkter fra apple er piss i forhold til prisen Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Og hvor er Sony Vaio maskinene?? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Et godt råd er å investere i en SSD når du først har fisket frem bankkortet for å handle ny datamaskin. Harddisken er nemlig den viktigste komponenten i datamaskinen din når det gjelder respons i operativsystemet og programmene du bruker mye. Med fare for å høres ut som en fjortis: Øøøøøøøøøøh, nei!? Dette er pc-abc. De viktigste komponentene når det gjelder respons er og blir i følgende rekkefølge: CPU, (GPU for spilling), RAM, lagringsmedium (HDD eller SSD). I en artikkel som skal være informativ blir det feil å ta slike snarveier som journalisten gjorde her. Jeg forstår godt hva han mente, men det han skrev var ikke rett. Når jeg først er i det pedantiske hjørnet så er ikke SSD en HDD (Hard disk drive). Lettere å tilgi denne unøyaktigheten siden folk flest regner hard disk som synonym med lagringsmedium. Jeg er helt enig med rådet journalisten gir. SSD bedrer ytelsen betraktelig. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Et godt råd er å investere i en SSD når du først har fisket frem bankkortet for å handle ny datamaskin. Harddisken er nemlig den viktigste komponenten i datamaskinen din når det gjelder respons i operativsystemet og programmene du bruker mye. Med fare for å høres ut som en fjortis: Øøøøøøøøøøh, nei!? Dette er pc-abc. De viktigste komponentene når det gjelder respons er og blir i følgende rekkefølge: CPU, (GPU for spilling), RAM, lagringsmedium (HDD eller SSD). I en artikkel som skal være informativ blir det feil å ta slike snarveier som journalisten gjorde her. Jeg forstår godt hva han mente, men det han skrev var ikke rett. Når jeg først er i det pedantiske hjørnet så er ikke SSD en HDD (Hard disk drive). Lettere å tilgi denne unøyaktigheten siden folk flest regner hard disk som synonym med lagringsmedium. Jeg er helt enig med rådet journalisten gir. SSD bedrer ytelsen betraktelig. Du må nok lese abc'en din en gang til. Rekkefølgen er som følger. SSD, minne, CPU En normal pc i dag, til normalt hjemmebruk, har nok minne og kjapp nok prosessor, så om man oppgradere en av de så merker man ingen forskjell. Bytter man ut harddisken med en SSD, så merker man stor forskjell. Så enkelt er det. 2 Lenke til kommentar
Thomas Tyldum Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Er det bare meg, eller er det litt merkelig å skrive anbefalinger om stue-PCer (og med det bildet) uten å nevne styreflate med ett ord? Når en skal sitte med PCen i fanget er styreflaten det vikitigste på hele maskinen mener nå jeg. Ser at anbefalinger for ultraportable ikke nevner dette med et ord heller. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Et godt råd er å investere i en SSD når du først har fisket frem bankkortet for å handle ny datamaskin. Harddisken er nemlig den viktigste komponenten i datamaskinen din når det gjelder respons i operativsystemet og programmene du bruker mye. Med fare for å høres ut som en fjortis: Øøøøøøøøøøh, nei!? Dette er pc-abc. De viktigste komponentene når det gjelder respons er og blir i følgende rekkefølge: CPU, (GPU for spilling), RAM, lagringsmedium (HDD eller SSD). I en artikkel som skal være informativ blir det feil å ta slike snarveier som journalisten gjorde her. Jeg forstår godt hva han mente, men det han skrev var ikke rett. Når jeg først er i det pedantiske hjørnet så er ikke SSD en HDD (Hard disk drive). Lettere å tilgi denne unøyaktigheten siden folk flest regner hard disk som synonym med lagringsmedium. Jeg er helt enig med rådet journalisten gir. SSD bedrer ytelsen betraktelig. Du må nok lese abc'en din en gang til. Rekkefølgen er som følger. SSD, minne, CPU En normal pc i dag, til normalt hjemmebruk, har nok minne og kjapp nok prosessor, så om man oppgradere en av de så merker man ingen forskjell. Bytter man ut harddisken med en SSD, så merker man stor forskjell. Så enkelt er det. Det gjør likevel ikke platelageret (disk) til pcens viktigste komponent når det gjelder respons! Man kan gjerne si at HDD er den siste store flaskehalsen i dagens pcer og at det derfor vil være gunstig å velge SSD framfor HDD, men hvis jeg har valget mellom en pc med crappy CPU (la oss si Pentium 3) og SSD og en pc med High end CPU (Ivy Bridge f. eks) og en HDD så hadde valgt sistnevnte any day. Jeg er enig i at hvis man allerede har en god CPU og nok minne vil oppgradering til SSD være et godt valg. Sagt på en annen måte. CPU, GPU og RAM står ofte og tromme med fingrene mens de venter på data i fra den trege teknologien i HDDen. En SSD vil servere de førstnevnte data raskere enn en HDD kan klare og derfor blir ventetiden mindre og man opplever PCen som mer responsiv. Så jeg trenger ikke lese ABCen en gang til. Når du ikke vet hva du snakker om bør du ikke be andre om å lese seg opp. Denne ABCen kan jeg. Du har jo faktisk satt hele rangeringen på hodet og tar dermed helt feil. Endret 24. august 2012 av Azidops Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Og du må lære deg å få med deg det du leser. Du kan starte med å lese artikkelen du har kommentert på, også kan du lese innlegget mitt en gang til. Etterpå kan du lese ditt eget svar til meg en gang til, så ser du kanskje at du har gitt meg rett i det samme innlegget som du sier jeg tar feil. Så da ser det vist ut til at du må lese abc'en på nytt likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå