Cuneax Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Best å holde hendene i lomma heretter. Kan lese fingeravtrykkene dine på seks meters avstand Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg føler at Istedenfor å gå rundt med bankkort, kan det være tilstrekkelig å veive med hendene for å identifisere deg og betale for varene dine. og Du kan til og med bli skannet uten at du vet det. er litt i konflikt... 4 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg føler at Istedenfor å gå rundt med bankkort, kan det være tilstrekkelig å veive med hendene for å identifisere deg og betale for varene dine.ogDu kan til og med bli skannet uten at du vet det.er litt i konflikt... Lukter svindel lang vei 1 Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Private aktører (som butikker og bank) skal aldri ha tilgang til biometri. Det skremmer meg at artikkelforfatter nevner bruk av fingeravtrykk som betalingsløsning. NFC gjør nytten på en minst like bra måte som fingeravtrykk. I tillegg gir man ikke fra seg biometrisk informasjon. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Sånne enheter er ulovlig i Norge Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg føler atIstedenfor å gå rundt med bankkort, kan det være tilstrekkelig å veive med hendene for å identifisere deg og betale for varene dine.ogDu kan til og med bli skannet uten at du vet det.er litt i konflikt...Lukter svindel lang vei Hvis du begrenser en leser til å måtte veive hendene foran, så betyr dette at leseren kan se utenfor ett begrenset felt. Ergo ikke i konflikt. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hvis du begrenser en leser til å måtte veive hendene foran, så betyr dette at leseren kan se utenfor ett begrenset felt. Ergo ikke i konflikt. Gitt at de som eier enheten er ærlige og ikke går rundt og bærer en portabel enhet nær hendene til folk uten at de merker det.. Men jeg antar at om en sånn løsning blir en realitet, så blir det en eller annen for for sekundær autentisering, som pin kode i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg