Gå til innhold

Drømte at jeg reiste tilbake i tid, traff på meg selv som baby.


Anbefalte innlegg

Først og fremst beklager jeg om dette er feil plass, er dessverre ikke så mye på denne delen av forumet.

 

Men i natt hadde jeg den merkeligste drømmen jeg noensinne har drømt.

 

Som overskriften sier; jeg drømte at jeg reiste tilbake i tid og traff på meg selv, men bare når jeg var baby.

 

Jeg husker at jeg smilte mye til baby-meg, jeg plukket baby-meg opp og bærte rundt og vugget på baby-meg. Jeg husker jeg gråt av at baby-meg var så søt og herlig, og sa at baby-meg var den herligste i hele verden og at jeg skulle beskytte baby-meg for hva som helst.

 

Var mer som om jeg trøstet baby-meg, selv om baby-meg ikke gråt, jeg gråt mer gledestårer i drømmen.

 

Baby-meg var vel gjerne 6-12mnd gammel, om ikke yngre.Så helt lik ut som jeg har sett meg selv på bilder.

 

Dette foregikk på kjøkkenet, jeg husker at alt så likt ut på kjøkkenet som det gjorde da jeg faktisk var baby (av det jeg husker fra bilder og egen hukommelse). Baby-meg lå i en vippestol da jeg plukket baby-meg opp.

 

Jeg har en storebror, som er 1 år eldre enn meg, han var ikke der, men mine foreldre var i nærheten. Kunne høre stemmene deres, og begge lever den dag i dag. Men husker ikke/kan ikke tyde hva de sa.

 

Jeg husker jeg klemte og kysset på baby-meg.

 

 

Jeg har googlet en del og fått litt svar på hva det muligens kan være, feks det er noe jeg har fortrengt som skjedde når jeg var på den alderen, eller at jeg ser tilbake til barndommen og ønsker at ting er slikt den dag i dag, hvor ting var mer fritt og ikke trengte å stresse med ansvar og forpliktelser.

 

 

Kan det være andre forklaringer? Kan det bare være en helt meningsløs drøm? Har andre drømt noe lignene og fått svar på drømmen?

 

Takk.

Endret av Tiugama Kaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ønsker å bli født på nytt, bli barn igjen, begynne på nytt, gå tilbake til "square one", fordi du bevist eller ubevist har innsett at det er løsningen på alle problemer, at det ikke nytter å reparere mere, bare begynne forfra.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du ønsker å bli født på nytt, bli barn igjen, begynne på nytt, gå tilbake til "square one", fordi du bevist eller ubevist har innsett at det er løsningen på alle problemer, at det ikke nytter å reparere mere, bare begynne forfra.

 

Forklarer kanskje hvorfor jeg har en viss trang til å flytte til en annen by.

Lenke til kommentar

Det er utrolig hvordan religiøse absolutt skal prakke på deg Jesus..

Drømmer betyr som oftest ikke noe spesielt, bortsett fra det åpenbare. F. eks om du drømmer at du blir jaget av et troll så betyr det at du er redd for troll. Og kroppen din drømmer om det så du skal bli bedre rustet til å håndtere situasjonen dersom den skulle oppstå i virkeligheten.

 

Denne drømmen trenger ikke bety så mye dypere enn du er nysgjerrig på hvordan livet ditt faktisk var på den alderen. Hvordan alt var nytt og spennende. Mens nå har du blitt vant til en tilværelse, og kanskje søker nye utrordringer og inntrykk?

Lenke til kommentar

(...)

 

Jeg har googlet en del og fått litt svar på hva det muligens kan være, feks det er noe jeg har fortrengt som skjedde når jeg var på den alderen, eller at jeg ser tilbake til barndommen og ønsker at ting er slikt den dag i dag, hvor ting var mer fritt og ikke trengte å stresse med ansvar og forpliktelser.

 

 

Kan det være andre forklaringer? Kan det bare være en helt meningsløs drøm? Har andre drømt noe lignene og fått svar på drømmen?

 

Takk.

Drømmetydning er uansett ingen eksakt vitenskap (hvis det overhodet kan kalles vitenskap - her strides de lærde), og uten noen ytterligere kjenskap til deg og din bakgrunn blir det ren gjetning. Det kan både bety noe og det kan være meningsløst. At en drøm er merkelig er i seg selv ikke nok til at man kan konkludere med at den betyr noe.

 

Nå er jeg på ingen måte noen ekspert på området, men jeg tror det første spørsmålet jeg ville stilt deg, og som du kan stille deg selv, er hva denne drømmen betydde for deg? Hva slags tanker og følelser vekket den til live? Forsterket den noen tanker og følelser du allerede hadde før du hadde drømmen?

 

Jeg mener i hvert fall disse spørsmålene er de mest sentrale for å kunne si noe om hvorvidt en drøm faktisk betyr noe eller "bare er en drøm". Og problemet her er i grunnen at det faktisk kun er du som i siste ende kan svare på dette, ikke div. "eksperter" (ja IHS, jeg peker på deg) på nettet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...