Nilsen Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Disse modellene bør du sjekke. Anbefaling: Disse bærbare PC-ene anbefaler vi til studenten Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Det var en merkelig liste anbefalinger. Uten fokus på batteritid, varme/støy, skjermkvalitet inne/ute, prosessor/grafik-kort, tilbehør eller tykkelse og vekt. Eksempel på et godt kjøp nå kan være U32u modellen til asus. Dobbelkjerne med amd/apu. Fungerer glimrende til kontorarbeid lavere enn konstant kompilering av video, osv (skjønt den gjør det og). Spill opp til for eksempel Psychonauts i full detalj, eller Heroes of Might and Magic 6 i lav detalj. Veldig lav varme-utvikling (apu/cpu har tdw på 20w eller noe slikt kombinert), veier ikke så mye (1.4kg - lavere kommer du ikke før prislappen går over 10k), og batteri som varer i 7-8 timer faktisk bruk. Dvs. Du kjører lyset opp på fullt for å kunne sitte ute å jobbe, og da varer den 7t med wifi på. Håndterer småting som går i bakgrunnen veldig godt, som spotify, osv.. Mpx selger den med 8Gb ram akkurat nå. Flott kjøp. 4k,-. Eneste problemet med den er at det mest sannsynlig dukker opp en enda bedre versjon med Brazos 2.0 plattformen om ikke så mange ukene. Og at den modellen som selges akkurat nå ikke har matt eller 1080p skjerm. 3 Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Denne anbefalingen virket ikke helt riktig, hvor er alle ultrabooks-ene? Tror ingen av de nevnte pc-ene over har ssd, noe en student bør ha på grunn av de mange stedene pc-en blir brukt og all flyttingen på den. De fleste modellene over er også ganske tunge. Tror jeg ville anbefalt Samsung sin nye http://www.phonearena.com/news/Samsung-preps-a-hybrid-Windows-8-tablet-too-with-S-Pen-stylus-SIM-card-and-magnetic-force_id30906#1- elle Gigabyte Unveils X11 Carbon Fiber Laptop Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Urovekkende at de faktisk anbefalte Macbook Pro 13", når Macbook Air 13" koster like mye, men veier så og si ingenting, har SSD og samme batterilevetid. Macbook Air 11" burde også være en sterk kandidat... Trur ikke denne artikkelen var skrevet av en student nei... 2 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 i forhold til pris vil jeg påstå at macbook air er den ultimate student-pcen. Den er lett, bråker lite og ser rå ut Jeg har kobla den opp imot en større skjerm og jobba med 5 powerpinter, et brudesignprogram og 3 word ark, ett page vindu og noen pdf-greier til eksamen, og den slet ikke ett sekund. Hvis man har ubegrenset budsjett så vill jeg påstå at den nye macbook pro til 18 000 er best. Den er like tynn (nesten) men er bedre på alle punkter Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Det var en merkelig liste anbefalinger. Uten fokus på batteritid, varme/støy, skjermkvalitet inne/ute, prosessor/grafik-kort, tilbehør eller tykkelse og vekt.Eksempel på et godt kjøp nå kan være U32u modellen til asus. Dobbelkjerne med amd/apu. Fungerer glimrende til kontorarbeid lavere enn konstant kompilering av video, osv (skjønt den gjør det og). Spill opp til for eksempel Psychonauts i full detalj, eller Heroes of Might and Magic 6 i lav detalj.Veldig lav varme-utvikling (apu/cpu har tdw på 20w eller noe slikt kombinert), veier ikke så mye (1.4kg - lavere kommer du ikke før prislappen går over 10k), og batteri som varer i 7-8 timer faktisk bruk. Dvs. Du kjører lyset opp på fullt for å kunne sitte ute å jobbe, og da varer den 7t med wifi på. Håndterer småting som går i bakgrunnen veldig godt, som spotify, osv..Mpx selger den med 8Gb ram akkurat nå. Flott kjøp. 4k,-.Eneste problemet med den er at det mest sannsynlig dukker opp en enda bedre versjon med Brazos 2.0 plattformen om ikke så mange ukene. Og at den modellen som selges akkurat nå ikke har matt eller 1080p skjerm. Sitter faktisk å ser etter pc for min mor, og kom over Asus X32U, ser ut til å være lik til U32u, sett bort ifra at den også har optisk drev, og koster kun 2.500,- Må da vel være et bedre kjøp? Lenke til kommentar
Murdog Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 I think you get more value from the Lenovo Thinkpad Edge E330 with Intel i5 3210m,GT630m and six cell battery for Kr6200. Even the Asus U36SG with i5 2450m provides better value than the dell Vostro series. Comes with a GT610m and 8 cell battery and can be had for Kr4999. Performance between the i5 3210m and 2450m is supposedly only 10%. Plus with the asus you get 6gb of memory and the option to buy a sata III SSD (intel SSD 330 120gb can be had for Kr799) and install it. Total Kr5800 and you have a pretty decent thin 13.3 laptop 1 Lenke til kommentar
Murdog Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Also if you go read up you will see some of the Sony's have heating issues, Toshiba R830 quality is awefull, keyboard is really bad. Samsung only comes with 4-cell battery built in. Vostro 6-cell battery is huge, sticking out from under the laptop making it bulky. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Alt for lite Trinitymaskiner er blitt anbefalt her...... Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg er meget skeptisk til Toshiba. Har R750 selv, og den er rævva på strømstyring, batteritid, skjerm og WiFi (aldri kjøp bærbar med Atheros- chipset). Jeg vet ikke hvordan det er med den Toshibaen som er listet her oppe, men min Toshiba finnes i 10+ konfigurasjoner. Og hvis du finner en Rev13 som er anmeldt til flotte karakterer betyr ikke det at den Rev13 DU bestiller er den samme. Min neste bærbare blir en Lenovo. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 ingen ultrabooks? vil da påstå at de er ganske perfekt for studenter. tynne og lette. og mer enn nok hastighet til vanlig skolearbeid. 2 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 i forhold til pris vil jeg påstå at macbook air er den ultimate student-pcen. ..du bruker hele lånet på ipod og pc, da skjønner jeg. Sitter faktisk å ser etter pc for min mor, og kom over Asus X32U, ser ut til å være lik til U32u, sett bort ifra at den også har optisk drev, og koster kun 2.500,- Må da vel være et bedre kjøp? Mm. Ja, absolutt. Hadde ikke sett den før. Tror ikke den har en dvd. Og de bruker den varianten med litt mer plastikk på hjørnene og slikt. Det gamle tastaturet også - helt brukbart, selv om det ikke har chiclet taster. Men et enda bedre kjøp med tanke på hvor mye du får for pengene, og at standarden gjerne er veldig høy sammenliknet med andre billig-topper. Bare sørg for å få med 8 eller 9-cells batteriet. Og kanskje legg på 8gb ram og en ssd ved siden av. Spesiellt på denne platformen med apu osv., så senker det støyen helt ned, og ytelsen går opp på en veldig komfortabelt nivå. Velg en ssd med sata 2 fart - en 256Gb med 200Mb/s les/skriv eller noe slikt. Og så snakker vi om 9-20w trekk på normal surfing på nettet (hvis det er likt med u32u, som det bør være) ... som er mindre enn EeePCen min... Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Alt for lite Trinitymaskiner er blitt anbefalt her...... De har riktignok ikke kommet ut enda - brazos 2.0 og trinity laptoper burde dukke opp litt nærmere september. Men nei.. er ikke så veldig ofte du ser en APU, Tegra 3 eller SSD artikkel på hardware.no. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 kjøpte den nå på cdon.com, og fikk den for 1989,- inkl. porto. Fikk 500,- i rabatt av en eller annen grunn, og hadde også et 50,- rabattkort liggende. Ikke noe å utsette på det tror jeg, nå blir mamma glad 1 Lenke til kommentar
jokki Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Ikke en laptop, men synes godt den kan bli nevnt for det om. Kjøpte meg en Transformer Prime nå veldig nylig med 4 måneder igjen av universitets studiene og den har vært genial. 18 Timers batteritid når du har dockingen i er helt utrolig. Fungerer ypperlig til å skrive notater på for så å lese dem i senga senere. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Når det gjelder HP ProBook 6460b: mpx.no har 6465b med AMD A6-3430mx, HD+-skjerm og 128GB SSD til rett i overkant av 5000 kr... altså litt tregere prosessor, litt raskere grafikk, mye raskere disk og mye hyggeligere pris enn 6460b... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Når jeg erstatter laptoppen min (som straks er 5 år gammel og fortsatt gjør en god jobb etter SSD og mer RAM) stille jeg følgende krav: MINIMUM 1920x1080 oppløsning, IPS panel, og 15.6" størrelse. God singletråd ytelse (høy boost og god IPC), samt minst 4 tråder. Integrert GPU som kan dra et par eksterne skjermer, gjerne over TB, og IKKE dedikert GPU. God SSD eller mulighet for å oppgradere dette selv. Grei byggkvalitet (deksel, tastatur) Godt batteri (minimum 60WH) For dette kan jeg godt gi 10-12K. Nåværende laptop ga jeg 10K for på høsten 2007, og den holder fortsatt tritt med de fleste nye laptopper til 5-7K som du kjøper på elbutikker til studentbruk. Nedsidene er batteritid, og mindre regnekraft for tunge ting, men i generell bruk er den kjempefin. 1 Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Som nevnt av HulkHaugen, kjøper du Asus X32U på CDON nå, får du ytterligere kr 500 i rabatt. 13,3" for rett over 2000 kr? Skal se ganske langt etter et bedre kjøp for å si det sånn. Inn med en SSD og du holder deg fremdeles godt under 3000. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Urovekkende at de faktisk anbefalte Macbook Pro 13", når Macbook Air 13" koster like mye, men veier så og si ingenting, har SSD og samme batterilevetid. Macbook Air 11" burde også være en sterk kandidat... Trur ikke denne artikkelen var skrevet av en student nei... Tror studentene klarer seg uten denne "guiden". Det florerer av Air, og det er jo den eneste studentpcen verdt å kjøpe nå. Man trenger batterilevetid, lydløs pc og et godt tastatur. Jeg fikk min første Mac etter å ha prøvd en annen students macbook. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 ingen ultrabooks? vil da påstå at de er ganske perfekt for studenter. tynne og lette. og mer enn nok hastighet til vanlig skolearbeid. Helt enig der ass har bare prøvd acer s3 og macbook air, men jeg må si at air-en er den perfekte student pc. Man trenger aldri mer kraft enn det den har til skolearbeid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå