ChillZoNe Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hva ligger din på jevnt over av FPS? Alt jeg har av "bevis" er et stakkarslig screenshot, men det beviser ingenting. Likevel, jeg sitter ikke akkurat her å forteller røverhistorier. Jeg har desverre drept laptopen, skjermkortet mitt brant opp tilslutt. 6 mnd med 93 - 100c tålte det ikke Typisk alt fra 35-65 fps av det jeg orket å prøve inntil jeg ble lei av hakkete gameplay og den heslige grafikken man får med lavoppløste teksturer. Det er hvertfall betydelig mindre enn hva jeg oppnådde. Jeg nådde så lav FPS når kortet klokket seg ned. La ved et bilde, som var litt motsigende for min del, men når du ser på temperaturen er det ikke så rart. Lenke til kommentar
Panzerswein Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hva ?? Hvor er Origin sine PC'er på lista?? Ingen som slår deres specs på laptops.. (mulig alienware er nærme) Lenke til kommentar
jitnekonni Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Husk dette, hva speccs som står og hva du får av ytelse er 2 forskjellige ting, de fleste laptoppene throttler ekstremt når ny og blir bare enda verre senere. Sjekk tester av den modellen du ønsker på sider som viser om det kommer throttling inn i bildet når du gamer. Anandtech feks utføre dette. Lenke til kommentar
jalapenos Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hva ??Hvor er Origin sine PC'er på lista?? Ingen som slår deres specs på laptops.. (mulig alienware er nærme) Origin er ikke laptoper med skandinavisk tastatur kansje derfor Men det er samme pcene som multikom har. Bare multicom bestiller ikke med alle speca origin gjør Lenke til kommentar
Panzerswein Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hva ??Hvor er Origin sine PC'er på lista?? Ingen som slår deres specs på laptops.. (mulig alienware er nærme) Origin er ikke laptoper med skandinavisk tastatur kansje derfor Men det er samme pcene som multikom har. Bare multicom bestiller ikke med alle speca origin gjør Origin har skandinavisk tastatur. Hadde nettop en på service her i på verkstedet jeg jobber for typ 1-2 uker siden Lenke til kommentar
jalapenos Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Hva ??Hvor er Origin sine PC'er på lista?? Ingen som slår deres specs på laptops.. (mulig alienware er nærme)Origin er ikke laptoper med skandinavisk tastatur kansje derfor Men det er samme pcene som multikom har. Bare multicom bestiller ikke med alle speca origin gjør Origin har skandinavisk tastatur. Hadde nettop en på service her i på verkstedet jeg jobber for typ 1-2 uker siden Da blir det slik pc på meg Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Da blir det slik pc på meg Hvor kan jeg se specs og sammenligne priser? Tok noen søk på Google, men finner ikke noen norske forhandlere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Da blir det slik pc på meg Hvor kan jeg se specs og sammenligne priser? Tok noen søk på Google, men finner ikke noen norske forhandlere? Origin PC er jo forhandleren? Det er jo bare Clevo-maskiner i likhet med hva multicom gjør. For å finne norsk pris gjør du om prisen til NOK og multipliserer med 1.25 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Da blir det slik pc på meg Hvor kan jeg se specs og sammenligne priser? Tok noen søk på Google, men finner ikke noen norske forhandlere? Origin PC er jo forhandleren? Det er jo bare Clevo-maskiner i likhet med hva multicom gjør. For å finne norsk pris gjør du om prisen til NOK og multipliserer med 1.25 Ah ok My bad. Med andre en del mer pc om man skulle trenge support av noe slag. Da betaler jeg heller litt ekstra fra en norsk forhandler. Har noen ganske dårlige erfaringer med utenlandsk support og reklamasjon. Lenke til kommentar
jalapenos Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hvordan er bygge kvaliteten på Clevo maskiner kontra alienware- Virker som clevo sine er bygget spilet og lett med masse plastik. Kansje bare jeg som har sett de gammle modellene Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Gjorde et par sammenligninger mellom Alienware vs Origin. Med mindre kvaliteten eller andre egenskaper på maskinen er vesentlig bedre hos Origin kan jeg ikke helt se hvorfor de er noe naturlig valg? De oppsettene jeg satte opp kostet omtrent det samme når moms og frakt var lagt på, uten gebyrer (det er vel bare noen hundrelapper). Om jeg først skal svi av over 15k på en bærbar vil jeg samtidig vite at evt service, reklamasjon og lignende skal være så enkelt som mulig. Der har Alienware (via Dell) et veldig godt rykte (ihvertfall så langt jeg vet). Hvordan Origin er på kundeservice spiller da egentlig en liten rolle, fordi det koster mye, i tid og penger, og få sendt bærbare frem og tilbake over Atlanteren. Men spreke maskiner var det jo. Lenke til kommentar
B1GP7 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Dere har ikke tatt med origin pcer http://www.originpc.com/Default.aspx mange kule pcer fra den siden Lenke til kommentar
Panzerswein Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Gjorde et par sammenligninger mellom Alienware vs Origin. Med mindre kvaliteten eller andre egenskaper på maskinen er vesentlig bedre hos Origin kan jeg ikke helt se hvorfor de er noe naturlig valg? De oppsettene jeg satte opp kostet omtrent det samme når moms og frakt var lagt på, uten gebyrer (det er vel bare noen hundrelapper). Om jeg først skal svi av over 15k på en bærbar vil jeg samtidig vite at evt service, reklamasjon og lignende skal være så enkelt som mulig. Der har Alienware (via Dell) et veldig godt rykte (ihvertfall så langt jeg vet). Hvordan Origin er på kundeservice spiller da egentlig en liten rolle, fordi det koster mye, i tid og penger, og få sendt bærbare frem og tilbake over Atlanteren. Men spreke maskiner var det jo. Skal du kun bruke 15k ville jeg overhodet ikke valgt Origin. Gjorde et par sammenligninger mellom Alienware vs Origin. Med mindre kvaliteten eller andre egenskaper på maskinen er vesentlig bedre hos Origin kan jeg ikke helt se hvorfor de er noe naturlig valg? De oppsettene jeg satte opp kostet omtrent det samme når moms og frakt var lagt på, uten gebyrer (det er vel bare noen hundrelapper). Om jeg først skal svi av over 15k på en bærbar vil jeg samtidig vite at evt service, reklamasjon og lignende skal være så enkelt som mulig. Der har Alienware (via Dell) et veldig godt rykte (ihvertfall så langt jeg vet). Hvordan Origin er på kundeservice spiller da egentlig en liten rolle, fordi det koster mye, i tid og penger, og få sendt bærbare frem og tilbake over Atlanteren. Men spreke maskiner var det jo. Service og reklamasjon er meget god hos Origin, de sender spareparts direkte til deg, eller der du har levert maskin på service, dette går også via express så delen(e) ankommer relativt fort. Hadde en kunde innom med defekte kjølere, han fikk nye bare ved å sende inn bilde etter 7 dager, uten fraktkostnad eller noe. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hva med å lage artikkel om sekker/noe å ha 17"+ laptoper i? Skal kjøpe G75VW, og vil ha noe å ha den i på vei til lan. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Skal du kun bruke 15k ville jeg overhodet ikke valgt Origin. Maskinene jeg satte opp om jeg skulle kjøpt nå havnet på cirka 18k begge steder. Hvor mye mener du man bør bruke før Origin er stedet å handle? Service og reklamasjon er meget god hos Origin, de sender spareparts direkte til deg, eller der du har levert maskin på service, dette går også via express så delen(e) ankommer relativt fort. Hadde en kunde innom med defekte kjølere, han fikk nye bare ved å sende inn bilde etter 7 dager, uten fraktkostnad eller noe. Mener du at jeg som kunde hos Origin da kan få ordnet en defekt bærbar på kort tid, uten noen ekstrakostnader, i Norge? Jeg ønsker jo ikke å levere maskin på service et sted jeg må betale for det om jeg har garanti. Isåfall blir ivhertfall mitt største ankepunkt vesentlig mindre. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Gjorde et par sammenligninger mellom Alienware vs Origin. Med mindre kvaliteten eller andre egenskaper på maskinen er vesentlig bedre hos Origin kan jeg ikke helt se hvorfor de er noe naturlig valg? De oppsettene jeg satte opp kostet omtrent det samme når moms og frakt var lagt på, uten gebyrer (det er vel bare noen hundrelapper).Om jeg først skal svi av over 15k på en bærbar vil jeg samtidig vite at evt service, reklamasjon og lignende skal være så enkelt som mulig. Der har Alienware (via Dell) et veldig godt rykte (ihvertfall så langt jeg vet). Hvordan Origin er på kundeservice spiller da egentlig en liten rolle, fordi det koster mye, i tid og penger, og få sendt bærbare frem og tilbake over Atlanteren.Men spreke maskiner var det jo. Clevo er etter min erfaring ikke det beste når det kommer til kvalitet. Som jeg skrev ovenfor brukte også AW i en tid maskiner fra Clevo (som riktig nok fikk en AW overhaling rent utseendemessig), men jeg er glad de sluttet med det. Ikke at den forrige modellen (husker ikke hvem som produserte de) var serlig bedre. Når AW sluttet med Clevoboksene og etter hvert gikk over til de som brukes i dag førte dette også med seg et lite hopp i byggekvalitet, samt at du får et design du enten liker eller hater. Jeg ville lett anbefale AW over rebranda clevobokser, men det å kjøpe en slik maskin er uansett furnuftig idioti. Det er som jeg skrev tidligere like teit som å kjøpe en olabukse til 1200kr. Men liker du buksa så liker du buksa... Lenke til kommentar
Panzerswein Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Skal du kun bruke 15k ville jeg overhodet ikke valgt Origin. Maskinene jeg satte opp om jeg skulle kjøpt nå havnet på cirka 18k begge steder. Hvor mye mener du man bør bruke før Origin er stedet å handle? Service og reklamasjon er meget god hos Origin, de sender spareparts direkte til deg, eller der du har levert maskin på service, dette går også via express så delen(e) ankommer relativt fort. Hadde en kunde innom med defekte kjølere, han fikk nye bare ved å sende inn bilde etter 7 dager, uten fraktkostnad eller noe. Mener du at jeg som kunde hos Origin da kan få ordnet en defekt bærbar på kort tid, uten noen ekstrakostnader, i Norge? Jeg ønsker jo ikke å levere maskin på service et sted jeg må betale for det om jeg har garanti. Isåfall blir ivhertfall mitt største ankepunkt vesentlig mindre. For ekspress påløper gjerne kostnader (Da jeg jobbet på garantiverksted for Asus, Acer og IBM(Lenovo) var denne kostnaden på 550 kr ex.mva , selvreperasjon var ikke ett alternativ for kundene da dette ville bryte garantitiden. Origin gir deg denne muligheten utifra 3 tilfeller jeg har vært borti de siste 7 månedene. For at Origin skal lønne seg for hw oppimot pris, må man regne med en del høvdinger for å velge manuelt (eller få de til å sette opp ett tilbud til deg med en maks pris m. levering og avgifter), regn også med at maskinen vil bli dyrere enn f.ex Alienware eller multicom o.l med samme specs, resten er ABC så trenger vel ikke utdype det noe mer! Lenke til kommentar
MrTjerbo Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 På dell.com så kan du bestille alienware m18x med 2 GTX680M og kjøre SLI Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Korleis er Multicom Xishan W150E 15.6" iforhold til Alienware sin M14x ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Korleis er Multicom Xishan W150E 15.6" iforhold til Alienware sin M14x ? 3mm tykkere, 3 cm bredere, 1 cm grunnere, ca 100 gram lettere, mer plastikk, større skjerm, mindre batterilevetid, mer ytelse for penga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå