Gå til innhold

Anbefaling: Disse bærbare PC-ene anbefaler vi til gamere

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har snakka med alienware aka dell om GTX 680M som de hadde ein stund på mx17. De fjernet det pga de gikk tomt for kort. Hvis du vil kan du få det men da må du snakke med dem over telefon. Korte kommer igjen når det blir lettere å få tak på disse korta.

Lenke til kommentar

Alle har forskjellige krav, men vil bare til advarsel advare at for å få en bærbar istand til å kjøre BF3 (laveste innstillinger, 1280x720) må man dessverre ha noe med en god del mer futt i enn GT 650M, det betyr at GTX 670M er minstekravet for Nvidia-kort.

60fps på mitt GT 650M er forøvrig mer hakkete enn 2x 7970 med samme framerate, men det er forhåpentligvis bare et driverproblem inntil jeg får fatt i bedre drivere (301.42 er like ille som 296.10)

Lenke til kommentar

Har selv eid noen Alienwaremaskiner, både stasjonære og bærbare. De har en spesiell stil, men om du liker denne har jeg ikke noe problem å anbefale disse maskinene i dag.

Som multicom og flere andre levrandører av spillmaskiner i dag, fikk også AW produsert sine maskiner fra Clevo en periode, og gjengangeren er bra ytelse men i en innpakning av ymse kvalitet. Jeg syntes ikke prisen og kvaliteten samsvarte den gangen i alle fall.

Hvis disse siste AW maskinene i hovedsak bygges i dag har jeg ikke sjekket ut, men kvaliteten har blitt betraktelig bedre.

Om det er verdt pengene er en annen sak. Spesielt på stasjonære, men har du råd og liker de litt eksklusive designene, lysene og de motoriserte luftefinnene, så kjør på. Det er litt som å kjøpe en 1200 krones dongribukse når du kan kjøpe like bra bukse på cubus til 199. (Jeg velger cubus)

Lenke til kommentar

7970M er vel på mange måter ekvialent med 680M i praksis.

Ja, 680M er sprekere på papiret, men i hverdagen er absolutt ikke de ekstra tusenlappene verdt den lille ytelsen.

Jeg mener 1080P - 60 FPS @ Low er et minimumskrav.

Man kjøper ikke laptop for ekstrem grafikk, som en stasjonær kan tilby. Det er for "On the fly gaming" om man er hos en kompis og vil spille litt sammen, eller når man er borte etc. (Eller så har du usakelig god råd)

BF3 er et relativt "komepativt " spill, så ytelse må settes foran grafikk, uansett!

Et 560M klarte det elegant, så regner med et 660M klarer det uten problemer, kanskje høyere også?

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Et 560M klarte det elegant, så regner med et 660M klarer det uten problemer, kanskje høyere også?

Min M14x R2 med 650M @ 850 core (altså høyere klokket enn 660M er stock) klarer ikke 720p - 60 fps i BF3 på low engang, ingen grunn til å forvente at 660M skal gjøre det bedre.

Er ikke 660m bare et rebranda 560m?

Nope 660m er den nye kepelar coren. Husker ikke hva 560 ble rebranda te

GF116 ble ikke rebranda.

Lenke til kommentar

Min M14x R2 med 650M @ 850 core (altså høyere klokket enn 660M er stock) klarer ikke 720p - 60 fps i BF3 på low engang, ingen grunn til å forvente at 660M skal gjøre det bedre.

Vel, et 560M klarer 1080P og 60 FPS. Aldri under 55, men stort sett 60.

Hadde en MSI 683r, og den klarte denne jobben strålende. Har 150 - 170 BF3 timer på den, og datt skjeldent under 60.

Lenke til kommentar

Hadde en MSI 683r, og den klarte denne jobben strålende. Har 150 - 170 BF3 timer på den, og datt skjeldent under 60.

Det er jo veldig rart, for 560M har lavere teoretisk ytelse på alt utenom pixel fillrate (som er omlag 50% bedre,) og sekvensielt avhengige shaderoperasjoner (som jeg tviler på er et problem med så få shaderprosessorer uansett.)

Virker jo også som at du snakker om framerate i Multiplayer, veldig rart 560M at skal klare å presse ut 2.25 ganger så mange piksler flere ganger i sekundet enn 650M med bare 50% flere ROPs.

Jeg er bombesikker på at en i7-3720QM ikke skal være store påvirkningen heller...

Lenke til kommentar

Det er jo veldig rart, for 560M har lavere teoretisk ytelse på alt utenom pixel fillrate (som er omlag 50% bedre,) og sekvensielt avhengige shaderoperasjoner (som jeg tviler på er et problem med så få shaderprosessorer uansett.)

Virker jo også som at du snakker om framerate i Multiplayer, veldig rart 560M at skal klare å presse ut 2.25 ganger så mange piksler flere ganger i sekundet enn 650M med bare 50% flere ROPs.

Jeg er bombesikker på at en i7-3720QM ikke skal være store påvirkningen heller...

Hva ligger din på jevnt over av FPS?

Alt jeg har av "bevis" er et stakkarslig screenshot, men det beviser ingenting.

Likevel, jeg sitter ikke akkurat her å forteller røverhistorier.

Jeg har desverre drept laptopen, skjermkortet mitt brant opp tilslutt. 6 mnd med 93 - 100c tålte det ikke :)

Eneste Screenshot'en jeg har.

Måtte bare ha bilde, ble beskyldt for cheating. Med K/D på minus siden... LOLZ.

Skjermkortet klokket seg ned pga varme også, så når jeg har 50 FPS med stekt nedklokket GPU, så burde den klare 55 - 60 når den ikke stekes..

post-275457-0-62666100-1345540570_thumb.jpg

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Min konklusjon er å enten kjøpe Samsung 700G7C eller Asus G75VW. Begge er 17", men spørsmålet er om Samsungen er verdt de ekstra kronene. Mest sannsynlig.

Eventuelt vente til Radeon 7990 kommer, og se hvordan det påvirker markedet. Så er det dette med å vente på hardware da...

Lenke til kommentar

Hva ligger din på jevnt over av FPS?

Alt jeg har av "bevis" er et stakkarslig screenshot, men det beviser ingenting.

Likevel, jeg sitter ikke akkurat her å forteller røverhistorier.

Jeg har desverre drept laptopen, skjermkortet mitt brant opp tilslutt. 6 mnd med 93 - 100c tålte det ikke :)

Typisk alt fra 35-65 fps av det jeg orket å prøve inntil jeg ble lei av hakkete gameplay og den heslige grafikken man får med lavoppløste teksturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...