Tyrkiskpeber Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Hei. Jeg har bestått 1. året elektro, 2. året dataelektronikk, og 3. året dataelektronikk minus gym. Jeg fikk en 1er i gym siden jeg ikke tok faget seriøst, og skulka noen timer for mye. Det jeg lurer på, er om dette blir et problem med tanke på at jeg skal ta et år påbygg til høsten, og etter det tenker jeg å gå videre. Blir det da den nye gym karakteren som teller på vitnemålet? Vil jeg muligens få noe problem med å komme inn der jeg vil? Takk i forveien til alle hjelpsomme svar. Endret 22. juni 2012 av Tyrkiskpeber Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hvordan gidder du og skulke den timen som er mest chill av alle? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Alle stryk er et problem. Problemet DITT er at du ikke ser det før du er voksen. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Så vidt jeg kan skjønne kommer du vel ikke inn på "forkurs for ingeniørutdanning" om det var dette du tenkte på, uten bestått VK1,VK2. Men det ser ut som om du har fullført VK3 også? Hvilken utdannelse og hvilken påbygg tenker du på? Nyeste karakter teller alltid på vitnemålet. (om du vil). Jeg tok forkurs for ingeniør i år for å bygge på med realfagene. Da falt 27 av videregående karakterene mine bort og forkursets 5 ble gjeldene. Lenke til kommentar
Tyrkiskpeber Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Hvordan gidder du og skulke den timen som er mest chill av alle? Vi hadde gym de siste to timene på mandager. Tror det har noe med det å gjøre + at noen kompiser heller ikke orket. Lenke til kommentar
Tyrkiskpeber Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Alle stryk er et problem. Problemet DITT er at du ikke ser det før du er voksen. Kunne du utdype dette litt? Jeg har bestått både elektro 1 og datalektro 2. Det er tredje året dataelektro som jeg nå er ferdig med jeg strøk i gym i. Jeg har tenkt å ta påbyggning med realfaglig fordypning på Stovner vgs. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Kan man ikke ta opp gym som privatist? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Får man vitnemål hvis man ikke består gym da? Kan uansett tas som privatist, sikkert lett teoretisk eksamen. Null stress dette. 1 Lenke til kommentar
Tyrkiskpeber Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Kan man ikke ta opp gym som privatist? Det er jeg nesten 100% sikker på, men det jeg lurer på er om jeg slipper å ta det opp siden jeg skal ta et fjerde år vgs. Jeg ringte gym læreren min, han sa at det går bra om jeg fullfører gym til neste år. Alle innlegg er fremdeles velkommen. Endret 22. juni 2012 av Tyrkiskpeber Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Kan man ikke ta opp gym som privatist? Det er jeg nesten 100% sikker på, men det jeg lurer på er om jeg slipper å ta det opp siden jeg skal ta et fjerde år vgs. Den er jeg faktisk litt usikker på. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Tipper at så lenge du har gym på påbygg holder det å stå i det der. Men er ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Alle stryk er et problem. Problemet DITT er at du ikke ser det før du er voksen. Kunne du utdype dette litt? Nå vet jeg ikke hvor mye det blir sett på karakterer når man skal ut i arbeidslivet (har aldri hatt det problemet), eller om du blir forhindret til å fortsette med skole/utdanning pga. en strykkarakter. Det jeg mente var at det er aldri bra å ha dårlige karakterer i et fag, men man tenker kanskje ikke så mye på det når man er i situasjonen. Det er verre når man blir eldre og skjønner "alvoret" med skolegang. Lenke til kommentar
Tyrkiskpeber Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Alle stryk er et problem. Problemet DITT er at du ikke ser det før du er voksen. Kunne du utdype dette litt? Nå vet jeg ikke hvor mye det blir sett på karakterer når man skal ut i arbeidslivet (har aldri hatt det problemet), eller om du blir forhindret til å fortsette med skole/utdanning pga. en strykkarakter. Det jeg mente var at det er aldri bra å ha dårlige karakterer i et fag, men man tenker kanskje ikke så mye på det når man er i situasjonen. Det er verre når man blir eldre og skjønner "alvoret" med skolegang. Ah ok, var det jeg trodde du mente, men ville bare være sikker. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå