Gå til innhold

Vet folk konsekvensene av en borgerlig regjering med høyre i spissen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@The Jackal: Privatskoler er en win win situasjon for hvem? For de som har resurssterke foreldre? Det mener jeg er urettferdig. Samme gjelder private sykehus. De som har penger vinner. Jeg tror det beste ville vært å satt alle resursene inn i det offentlig slik at alle har muligheten til å bruke det.

 

Overbefolkede offentlige skoler med alt for mange i hver klasse...fint med et alternativ siden det offentlige ikke prioriterer bygging av skoler eller opprusting av eksisterende. Private skoler er forøvrig ikke sinnsykt dyre nødvendigvis om du tror det. Steinerskolen f.eks har mulighet for å behovsprøve avgiften man må betale. Staten finansierer et sted mellom 60 og 70% tror jeg av studieavgiften så vi snakker ikke amerikanske tilstander med flere 100k i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det offentlige har gang på gang vist oss at de ikke klarer å håndtere ting på rett måte. Ved å delprivatisere skaper vi konkurranse i markedet, på alle nivåer, og det vil dermed føre til økt vilje for forbedring.

 

Ja, det er derfor vi lever i verdens verste land å leve i. Nei, vent... Verste...? Største? Rødeste? hmm... Det var noe sånt...

 

@The Jackal: Privatskoler er en win win situasjon for hvem? For de som har resurssterke foreldre? Det mener jeg er urettferdig. Samme gjelder private sykehus. De som har penger vinner. Jeg tror det beste ville vært å satt alle resursene inn i det offentlig slik at alle har muligheten til å bruke det.

 

Overbefolkede offentlige skoler med alt for mange i hver klasse...fint med et alternativ siden det offentlige ikke prioriterer bygging av skoler eller opprusting av eksisterende. Private skoler er forøvrig ikke sinnsykt dyre nødvendigvis om du tror det. Steinerskolen f.eks har mulighet for å behovsprøve avgiften man må betale. Staten finansierer et sted mellom 60 og 70% tror jeg av studieavgiften så vi snakker ikke amerikanske tilstander med flere 100k i året.

 

Kødder du? Oslo bygger skoler for 35mrd nå!

Lenke til kommentar

@The Jackal: Privatskoler er en win win situasjon for hvem? For de som har resurssterke foreldre? Det mener jeg er urettferdig. Samme gjelder private sykehus. De som har penger vinner. Jeg tror det beste ville vært å satt alle resursene inn i det offentlig slik at alle har muligheten til å bruke det.

 

Overbefolkede offentlige skoler med alt for mange i hver klasse...fint med et alternativ siden det offentlige ikke prioriterer bygging av skoler eller opprusting av eksisterende. Private skoler er forøvrig ikke sinnsykt dyre nødvendigvis om du tror det. Steinerskolen f.eks har mulighet for å behovsprøve avgiften man må betale. Staten finansierer et sted mellom 60 og 70% tror jeg av studieavgiften så vi snakker ikke amerikanske tilstander med flere 100k i året.

 

Det er fortsatt mange som ikke har råd til å betale for privatskole, og dette skaper derfor et klasseskille.

Lenke til kommentar

Jeg for min del er rimelig sikker på at det ikke vil oppstå en borgelig regjering etter neste valg heller. All den tid FRP åpenbart ikke evner å legge av seg den ekstrem-populistiske væremåten, vil de dermed torpedere dette forsøket for tredje gang (minst)

Lenke til kommentar

Ah, den gode gamle "hvis folk bare forsto meg hadde de likt meg"... Den funker ikke på høyresiden, og den funker ikke på venstresiden.

Hvorfor ser det da ut som så mange kommer til å stemme borgerlig? Hvorfor vil en arbeider risikere å miste deler av velferdsstaten som er en så massiv trygghet? Bare fordi de er lei av Jens?

Lenke til kommentar

Snip

Konsekvensen er at folket får bestemmt!

Poenget mitt med denne tråden er jo at folk ikke vet hva de stemmer på. Kan folket bestemme noe de ikke kan noe om?

Vell.... folk som stemmer AP, SV og all den andre røde møkka vet ikke hva de stemmer på.

 

Det jeg mener å si er at jeg tror folk bare hører mindre skatt, og er lei Jens, så de vil prøve ut noe annet som de kanskje ikke vet hva er. Slik virker det for meg, fordi jeg ser ikke hvorfor noen vil bytte ut de offentlige godene med private goder som bare et mindretall kan bruke.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha en kilde som sier at flere har blitt fattige som en konsekvens av den rødgrønne regjeringen.

 

http://www.fafo.no/p...20212/20212.pdf

http://justfuckinggoogleit.com/

 

Du kommer med påstanden, da burde du henvise til kilder.

Akkurat hvor i dette 100 siders dokumentet står det at den rødgrønne regjeringen har forårsaket fattigdom?

 

Kanskje du heller kan komme med noen kilder til dine påstander? Har foreløpig ikke sett en eneste som underbygger dine påstander så langt.

 

Det offentlige har gang på gang vist oss at de ikke klarer å håndtere ting på rett måte. Ved å delprivatisere skaper vi konkurranse i markedet, på alle nivåer, og det vil dermed føre til økt vilje for forbedring.

 

Ja, det er derfor vi lever i verdens verste land å leve i. Nei, vent... Verste...? Største? Rødeste? hmm... Det var noe sånt...

 

@The Jackal: Privatskoler er en win win situasjon for hvem? For de som har resurssterke foreldre? Det mener jeg er urettferdig. Samme gjelder private sykehus. De som har penger vinner. Jeg tror det beste ville vært å satt alle resursene inn i det offentlig slik at alle har muligheten til å bruke det.

 

Overbefolkede offentlige skoler med alt for mange i hver klasse...fint med et alternativ siden det offentlige ikke prioriterer bygging av skoler eller opprusting av eksisterende. Private skoler er forøvrig ikke sinnsykt dyre nødvendigvis om du tror det. Steinerskolen f.eks har mulighet for å behovsprøve avgiften man må betale. Staten finansierer et sted mellom 60 og 70% tror jeg av studieavgiften så vi snakker ikke amerikanske tilstander med flere 100k i året.

 

Kødder du? Oslo bygger skoler for 35mrd nå!

 

Norge er litt større enn bare Oslo vettu.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha en kilde som sier at flere har blitt fattige som en konsekvens av den rødgrønne regjeringen.

 

http://www.fafo.no/p...20212/20212.pdf

http://justfuckinggoogleit.com/

 

Du kommer med påstanden, da burde du henvise til kilder.

Akkurat hvor i dette 100 siders dokumentet står det at den rødgrønne regjeringen har forårsaket fattigdom?

 

Jeg kom med påstanden.

 

Se her: http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=619253&itemId=

Lenke til kommentar

Det jeg mener å si er at jeg tror folk bare hører mindre skatt, og er lei Jens, så de vil prøve ut noe annet som de kanskje ikke vet hva er. Slik virker det for meg, fordi jeg ser ikke hvorfor noen vil bytte ut de offentlige godene med private goder som bare et mindretall kan bruke.

De offentlige godene?

Du mener infrastrukturen vår som råttner på rot?

Du mener den totale mangelen på satsning på inovasjon i næringslivet?

Du mener skakkjøringen av hele det norske skolesystemet?

Du mener melkingen av norske bilister, med påskudd om at det er miljøvennlig.

Du mener den enerome byråkratiøkningen under rødgrønnt styre?

Du mener hvordan vi har fått så mange puter under armene at vi ikke lenger er i stand til å jobbe lengere?

 

Vellferdsstaten slik den fortoner seg for meg, gjør nordmenn til noen late, navlebeskuende tosker uten interesse for verdiskapning eller innovasjon. Og det er en stor bjørnetjeneste. Bare se på byggebransjen, der man nå foretrekker polske arbeidere siden de har mye bedre arbeidsmoral enn norske arbeidere, nettopp fordi det er vanskelig å jobbe med 14 puter under hver arm.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det jeg mener å si er at jeg tror folk bare hører mindre skatt, og er lei Jens, så de vil prøve ut noe annet som de kanskje ikke vet hva er. Slik virker det for meg, fordi jeg ser ikke hvorfor noen vil bytte ut de offentlige godene med private goder som bare et mindretall kan bruke.

 

Nå er det ikke slik at mindre skatt nødvendigvis betyr mindre inntekter for staten. Personskatt er forøvrig en forsvinnende liten inntekt for staten. Faktum er AS Norge gikk med flere titalls milliarder i overskudd i årets 3 første måneder (http://www.ssb.no/ur/). De millionene som politikere krangler om og flytter rundt, har absolutt ingenting å si for om vi går i minus eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...