Gå til innhold

Vet folk konsekvensene av en borgerlig regjering med høyre i spissen?


Anbefalte innlegg

Det er ingen vits å diskutere med han , han er og blir et troll

Er jeg et troll?

 

Du fremstår ihvertfall slik

på den ene siden så kan det virke som du ikke vil diskutere det som går mot regjeringen , fordi de er best uansett .

På den andre siden så her du enkelte momenter som taler i mot , men det er visstnok noe vi bare må godta

 

Det jeg derimot er usikker på er om du gjør det med hensikt eller eller ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi statsministeren ikke er en president. Han er utpekt av kongen og må ha støtte av stortinget.

De burde ha endret på det slik at folket kunne stemt på statsminister i tillegg til parti. Blir litt minus poeng på demokrati når vi ikke kan direkte velge leder selv.

Lenke til kommentar

Fordi statsministeren ikke er en president. Han er utpekt av kongen og må ha støtte av stortinget.

De burde ha endret på det slik at folket kunne stemt på statsminister i tillegg til parti. Blir litt minus poeng på demokrati når vi ikke kan direkte velge leder selv.

Det interessant hvis statmenisteren er fra et parti som ikke er med i regjeringen.

 

Et punkt jeg har tenkt på er hvordan skal man få til en ordning der valget folket foretar blir rettferdig ?

på den ene siden er det ikke så renferdig at de fra Finnmark skal bli overkjørt av de fra Oslo , samtidig så synes de fra Oslo at det ikke er så rettferdig at stemmen fra nord skal ha mer å si en de fra sør

 

Det var vel det som skjedde sist valg , da AP fik mere for stemmen en de andre partiene , samtidig havnet alt for mange stemmer til mikropartiene

 

Det er kanskje en ide å innføre et poengsystem som bestemmer resultatet ?

jeg har en ide hvordan det kunne ha vært

Lenke til kommentar

@den andre elgen: Jeg har jo sagt meg enig flere ganger i at regjeringen har gjort mange feil og at den ikke har gjort en god nok jobb, så det du sier er oppspinn.

Jeg sier de har gjort mye bra, samtidig som jeg sier de har gjort mye mindre bra. Er jeg et troll bare fordi jeg sier dette?

Lenke til kommentar

Nå må du ikke ignorere det jeg akkurat sa, regjeringen har gjort mye som ikke er bra, men jeg mener også at de har gjort mye som er bra. Hvordan er det å skryte uhemmet?

Hvor har jeg sagt at det bare er dagens regjering som kan gjøre jobben sin? Hadde det vært opp til meg hadde jeg kasta AP ut på gata og satt inn SV alene, men vi vet begge at dette ikke er realistisk.

Lenke til kommentar
@PSV: Jeg skjønner greia, og det kan virke greit, men jeg mener fortsatt at et progressivt skatteprosentsystem er det beste. Jeg mener dette fordi jeg tror at et progressivt skatteprosentsystem gjør at alle betaler en rettferdig del. Det hadde selvfølgelig vært interessant og se hvordan flat skatt ville vært i praksisk. Ville staten fått nok inntekter med en slik ordning, eller måtte de ha satt prosenten veldig høyt slik at de som har mindre må betale urimelig mye?

 

« Diskriminering/rasisme burde være fullt lovlig, det burde være opptil hver enkelt å bestemme hvem han ville ansette. Jeg hadde f.eks. aldri ansatt en småbarnsmor.» Hvis du mener at diskrimering og rasisme bør være lovlig, er det ingen vits i å snakke med deg. Slike meninger mener jeg er, vel ja, rasistiske og diskriminerende. Et samfunn som aksepter slikt, er etter min mening, et ekstremt urettferdig samfunn og feil på så mange måter. Dette ville ha tatt oss tilbake flere hundre år. Jeg vil også påstå at du mangler det menneskelige perspektivet.

 

Hehe, vi har nok forskjellige meninger ang. skattesystemet, og det er vel iofs greit, men jeg er redd at sjansen for at folk skal være "fornøyde" og ikke søke etter bedre inntekt er desto større jo mer progressivt skattesystemet er, og til slutt har man da plutselig ingen som vil bli viktige yrker lengre.

 

Og nei, et slikt samfunn er et med valgfrihet, der det er du som legger føringer, og ikke andre. Om jeg kun vil ha mørkhudede på arbeidsplassen min, kun kristne på arbeidsplassen min, kun menn på arbeidsplassen min eller kun unge folk på arbeidsplassen min, ja, da bør det være mitt valg (som sjef). Jeg er forøvrig verken rasist eller spesielt diskriminerende i utgangspunktet, men observasjoner ligger til grunn for at jeg gjør meg opp diverse meninger. Jeg hadde f.eks. heller tatt en litausk ungdom på samme lønn over en nordmann med det absurde stillingsvernet man har i dag, på samme måte som jeg heller hadde tatt hva som helst over en småbarnsmor, ikke fordi jeg ikke liker dem, men fordi jeg vet at sjansen for at jeg ikke kan stole på at de dukker opp på jobb hver dag er relativt stor, og slikt liker jeg ikke.

 

Forøvrig, har man lite lønn som langutdannet så har man enten valgt et yrke som det ikke er behov for, noe som er synd, men tross alt ens eget valg, eller så burde man med enkelhet kunne bytte arbeidsplass og få bedre betingelser.

Lenke til kommentar

Nå må du ikke ignorere det jeg akkurat sa, regjeringen har gjort mye som ikke er bra, men jeg mener også at de har gjort mye som er bra. Hvordan er det å skryte uhemmet?

Hvor har jeg sagt at det bare er dagens regjering som kan gjøre jobben sin? Hadde det vært opp til meg hadde jeg kasta AP ut på gata og satt inn SV alene, men vi vet begge at dette ikke er realistisk.

 

Krasje en liten overdrivelse men så lenge du ikke "tillater " andre å danne regjering så gjør det ikke noe forskjell.

 

SV er det største mølet som har vær på stortinget.

Det er påstått at det er de som har ødelagt for AP

 

Når de til og med protesterer mot seg selv , ting de har vær med på å bestemme så her de ingenting på stortinget å gjøre

Lenke til kommentar

Nå må du ikke ignorere det jeg akkurat sa, regjeringen har gjort mye som ikke er bra, men jeg mener også at de har gjort mye som er bra. Hvordan er det å skryte uhemmet?

Hvor har jeg sagt at det bare er dagens regjering som kan gjøre jobben sin? Hadde det vært opp til meg hadde jeg kasta AP ut på gata og satt inn SV alene, men vi vet begge at dette ikke er realistisk.

 

Krasje en liten overdrivelse men så lenge du ikke "tillater " andre å danne regjering så gjør det ikke noe forskjell.

 

SV er det største mølet som har vær på stortinget.

Det er påstått at det er de som har ødelagt for AP

 

Når de til og med protesterer mot seg selv , ting de har vær med på å bestemme så her de ingenting på stortinget å gjøre

Jeg har aldri sagt at jeg ikke tillater noen andre å danne regjering, fordi det er jeg i ingen posisjon til å gjøre. Mener du at jeg troller fordi jeg sier min mening, som kanskje ikke er like "god" som din mening?

 

Hvor jeg sitter ser det ut som det er du som "troller" når du kommer med slike useriøse uttalelser.

Lenke til kommentar

Nå må du ikke ignorere det jeg akkurat sa, regjeringen har gjort mye som ikke er bra, men jeg mener også at de har gjort mye som er bra. Hvordan er det å skryte uhemmet?

Hvor har jeg sagt at det bare er dagens regjering som kan gjøre jobben sin? Hadde det vært opp til meg hadde jeg kasta AP ut på gata og satt inn SV alene, men vi vet begge at dette ikke er realistisk.

 

Krasje en liten overdrivelse men så lenge du ikke "tillater " andre å danne regjering så gjør det ikke noe forskjell.

 

SV er det største mølet som har vær på stortinget.

Det er påstått at det er de som har ødelagt for AP

 

Når de til og med protesterer mot seg selv , ting de har vær med på å bestemme så her de ingenting på stortinget å gjøre

Jeg har aldri sagt at jeg ikke tillater noen andre å danne regjering, fordi det er jeg i ingen posisjon til å gjøre. Mener du at jeg troller fordi jeg sier min mening, som kanskje ikke er like "god" som din mening?

 

Hvor jeg sitter ser det ut som det er du som "troller" når du kommer med slike useriøse uttalelser.

Med mindre jeg har forvekslet deg med noen andre så har du gitt et klart inntrykt i at du ikke vill at man skal bytte reagering

samtidig som du er misfornøyd med regjeringen

Derfor mente jeg at du trollet
Lenke til kommentar

@PSV: Jeg mener at kvalifkasjoner skal gå over hudfarge, nasjonalitit, utseende, kjønn og alt annet som ikke er direkte relevant til kvalifkasjonene. Er det ikke viktigere at de som jobber hos deg faktisk er flinke til hva de gjør og ikke bare ser ut som Ola Nordmann? Derfor er jeg sterkt for Arbeidsmiljøloven §13. Kvalitet over utseende.

Endret av Refi
Lenke til kommentar

@den andre elgen: Det stemmer, men jeg har ALDRI sagt at jeg ikke tillater at andre går inn i regjering. Nettopp fordi jeg ikke er i noen posisjon til å uttale meg slik.

Mener du at man ikke kan være misfornøyd med en del av en ting samtidig som man er fornøyd med noe annet ved samme tingen?

Endret av Refi
Lenke til kommentar

Kvotering er direkte undertrykkelse av et kjønn, samtidig som det er ekstremt urettferdig. Alle som er for kvotering er også klar over dette. Jeg har hatt timeslange diskusjoner med feminister om nøyaktig dette og konklusjonen til de som er for kvotering er at det foreløpig er nødvendig. Personlig så synes jeg det er for undertrykkende til at jeg kan akseptere det.

Som sagt, kvalifikasjoner over utseende.

Lenke til kommentar

@den andre elgen: Det stemmer, men jeg har ALDRI sagt at jeg ikke tillater at andre går inn i regjering. Nettopp fordi jeg ikke er i noen posisjon til å uttale meg slik.

Mener du at man ikke kan være misfornøyd med en del av en ting samtidig som man er fornøyd med noe annet ved samme tingen?

 

man kan være misfornøyd med regjeringen , men det vil da være rart hvis man er veldig for den samme regjeringen

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må si det før du forstår, men jeg prøver igjen.

Jeg er fornøyd med mye av det de har gjort. Jeg er også misfornøyd med andre ting de har gjort.

Akkurat hva er det du ikke forstår?

Jeg kan også si at jeg stemmer for den politikken jeg er enig i. Selv om de ikke har fått til absolutt alt betyr ikke det at jeg forandrer alle meningene mine og går over til de blå.

Endret av Refi
Lenke til kommentar

Ang. konsekvensene med klasseskille og at rike kan bli rikere bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Selv er jeg ikke mer enn en person i middelklassen, men det betyr ikke at jeg går rundt og ønsker at noen som er rikere enn meg skal bli fattigere. Hvis Røkke har 3 mrd. på konto eller 90 mrd. på konto er ett fett for min del, så lenge det bidrar til å løfte den norske økonomien. Staten med sine høye skatter og avgifter som hindrer selskap til å etablere seg og som sløver ned folks økonomi derimot, det er negativt. Jeg tror folk er lei av å sponse andre personer. Hvis man vil ha noe, så får man betale for det selv. Det er jo derfor vi har forsikring. Hvorfor skal f.eks. norske skattebetalere betale milliarder til rike land som Russland og Brasil, for oppgaver de fint kunne betalt for selv? Og her hjemme; hvorfor skal bilister betale 60 mrd. i året når en brøkdel faktisk går til vei?

Lenke til kommentar

@FrihetensRegn: Så det du sier er at det er greit at folk skal ha ulike muligheter bare fordi de er født inn i en rik familie? Jeg bryr meg heller ikke om at folk som har jobbet hardt skal få en skikkelig belønning for det.

Det er ikke umulig å starte egen bedrift i dag, staten hjelper jo kanskje til hvis det ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...