Gå til innhold

Cl50 og Ecs G551

Anbefalte innlegg

Har lest veldig mange poster om disse to maskinene nå, men i hver eneste tråd blir emnet dratt ut til å handle om useriøsiteten til firmaene som selger disse, og om anbefalinger av andre maskiner som koster 10 000 kroner mer.

Derfor:

Dere som har noen av disse maskinene:

Hvilken maskin har dere, og med hvilke specs?

Pris?

Batteri?

Positive og negative sider.

Hvilken av disse maskinene anbefaler dere? Har maks 15 000 kroner å bruke på pc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du les litt rundt, ser du at det er svært mange som har G551, og dei fleste har vel kjøpt den frå Multicom.

Eg har kjøpt ei C1400 derfrå, med 512MB RAM, 40GB HD, DVD-ROM/CD-RW, Radeon 9000, osb.. Maskina yt som den skal, og eg er generelt svært fornøgd med kjøpet. Det er derimot ikkje ei fullverdig Centrino-maskin, sjølv om du får med både klistremerket og oppstartsbiletet. Maskina har nemlig ikkje WLAN-kort frå Intel. Om du skal bruke Linux, er dette svært positivt.

Vidare har maskina ei batterilevetid på over 3 timar. Eg har ikkje testa det nøyaktig enno, men den held altså i over 3 forelesningstimar.

Lenke til kommentar

Har nettopp testet batteriet.

Har skrevet stil, surfet, hatt på en download, browset på en cd, og installert et lite program.

Har hatt svakeste lysstyrke på skjermen, og jeg har ikke kjørt multimedia.

Har brukt "Max power" i power options.

Resultat: 3 Timer og 55 minutt!!!! Ikke dårlig :D

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de andre her. Kjøpte meg G551 med DVD brenner nå. Den er rask (7200 3dmark), pen og se på og har det meste av hva man kan ønske seg.

Hører mange klager over at den bråker litt. Og jeg må jo innrømme at det er en liten viftesus fra den.. men da skal det være veldig stille i rommet og jeg kan ikke forestille meg at det skulle bli et problem i en forelesningssal. Jeg tror virkelig ikke at jeg kunne gjort et bedre kjøp.

Men det er min mening da :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du klart å bestemme deg for hvilken maskin du skal kjøpe????

Jeg lider også valgets kval om hva jeg skal velge...de masinene det står om er:

-Elitegroup G551 C1500

-Acer TravelMate 803LCi

-Zepto Z4100

Det jeg er ute etter er en maskin som er stillegående men som klarer spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...