nomore Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hei! Hadde i går bilen min inne til EU-kontroll og der fant de en del mangler. Listen er forsåvidt grei nok, kostnaden er noe høy(14k totalt), men problemet er at det verkstedet har ikke tjangs til å gjøre noe med bilen igjen før det har gått minst tre uker. Så, på grunn av dette kombinert med at eg ikke er fornøyd med at de ikke gjorde en jobb som må gjøres(rens av EGR-ventil) som var avtalt, så vil eg få jobben gjort hos et annet verksted. Dvs hele jobben. Spørsmålet mitt da, er, lønner det seg for meg(prismessig) å levere med mangellappen og pristilbudet til det nye verkstedet, eller bør eg levere den inn uten og få en ny vurdering helhetsmessig? Leverer eg inn mangellappen så sparer eg meg kanskje for ett ekstra verkstedbesøk(de fikser da det som står på forrige og tar en etterkontroll), men er eg da garantert for at de ikke finner flere feil? Alternativet blir å starte med "rene ark" så de selv får ta alle vurderingene, hvorpå eg risikerer at de ikke finner alle(eller at de ikke var der) eller at de finner flere(men det risikerer eg kanskje uansett). Men da må eg uansett først inn på EU-kontroll + EGR-rens, og så en etterkontroll hvor de bytter delene de fant feil på. Ett siste alternativ er å be det nye verkstedet fikse det som det første verkstedet mente var feil, og så ta en etterkontroll hos det første verkstedet. Da har eg forstått det slik at de ikke har lov til å finne nye feil? Bilen skal være godtkjent denne måneden, og vil først få purring i juli med frist ut august. Så EU-kontrollen haster ikke, men rens av EGR-ventil gjør. Her er manglene: 1.1.9 Mer enn 25% rust på en side av skive - bak 2.1 Skade/slitasje på rattaksel 3.2 Selvparkering defekt(vindusviskemotor fremme) 5.3 Brudd i fjærblad - venstre bak Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Bare for å understreke, eg ønsker ikke å spekulere i at verksted nummer to finner "mindre feil" eller er "rundere i kantene". Eg kjører såpass mye og er såpass avhengig av bilen at eg vil ha feil fikset snarest. Og få det gjort skikkelig. Poenget er bare at det første verkstedet er et større merkeverksted med (forhåpentligvis) god kjennskap til bilmodellen(er også her den er kjøpt). Mens det andre verkstedet som eg vurderer er ett mindre verksted og med færre ansatte. Men har kun hørt positive ting fra kollegaer og har selv fått byttet olje og oljefilter der tidligere. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Kanskje litt sent svar her, men når du leverer mangellappen så kan resten av bilen være ett vrak og fremdeles bli godkjent så lenge det som står på mangellappen er i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå