Kalaspuffar Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Hallå! Drack 5 öl tidigare idag och drabbades av illamående. Anledningen till att jag började må illa vet jag faktiskt inte, var inte ens full. Drack ju bara 5 öl. Så jag gick på toaletten och spydde upp nånting som liknade blod. Rött var det iallafall. Jag har varken ätit eller druckit nånting rött idag, så det måste ju ha varit blod. Förstår inte vad annat det kunde ha varit... Spydde först upp mat och öl. I slutet av spyandet kom blodet. Blod-mängden var max 1 deciliter, säkert mindre. Kan tilläggas att jag har haft problem med halsbränna i flera år. Eller "halsbrann" som det heter i Norge. Kan det vara så jävligt att jag har fått magsår? EDIT: Förlåt för att jag skriver på svenska. Kan läsa norska, men inte skriva på norska. Hoppas ni förstår vad jag skriver. Endret 22. juni 2012 av Kalaspuffar Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Du burde kansje oppsøke lege? 1 Lenke til kommentar
Kalaspuffar Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Du burde kansje oppsøke lege? Jag går bara till läkaren om det är högst nödvändigt. Vet ju inte om detta är speciellt allvarligt...Det är därför jag frågar. Kan tillägga att jag spydde blod för 2 år sen också, i samma mängd. Även då hade jag druckit alkohol, men den gången hade jag druckit mycket mer än vad jag har gjort idag. Endret 22. juni 2012 av Kalaspuffar Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Det er ikke normalt å kaste opp blod etter at man har drukket alkohol, så jeg synes absolutt at du skal ta en tur til legen. Langvarig alkoholforbruk kan gjøre blodårer skjøre slik at det kan sprekke. Da vil man få en blødning, og denne kan være alvorlig. Ellers kan dette være absolutt hva som helst. Magesår kan gi blødninger, og overdreven alkoholbruk kan forverre tilstanden. Så jeg synes som sagt at du skulle prate med legen om dette. Jeg har aldri hørt om vanlig friske mennesker som har kastet opp blod etter inntak av alkohol. Har bare hørt dette om syke mennesker eller alkoholikere. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Och spy blod är absolut ett tecken på att det är något som är fel. Även om du inte spyr blod ofta, så är det bara en fråga om när det kanske utvecklar sig till något mer alvarligt. Och då kanske mycket mer akut. Det ärganska meningslöst för mig och spekulera om vad som kanske är fel, men det är alvarliga symptomer som kan behandlas. Jag tycker absolut att du skall ta tag i problemet så fort som möjligt. Det är ingen läkare som tycker du är löjlig när du presenterar dina symptomer. Sök hjälp... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hvor gammel er du? Hva slags farge var det på blodet? Lyst rødt eller mørkt rødt? Var blodet blandet med maten som også kom opp i starten? Har du hatt blod i avføringen? Har du blødd mer etter denne insidensen? Hvor mye alkohol drikker du vanligvis? har du ofte oppkast? Står du på medisiner? Jeg anbefaler deg også å gå til legen, snarest dersom det fremdeles kommer opp blod. Det kan være flere årsaker til blødningen, noen årsaker er værre en andre. Greit å få en forklaring =) Lenke til kommentar
Kalaspuffar Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Hvor gammel er du? Hva slags farge var det på blodet? Lyst rødt eller mørkt rødt? Var blodet blandet med maten som også kom opp i starten? Har du hatt blod i avføringen? Har du blødd mer etter denne insidensen? Hvor mye alkohol drikker du vanligvis? har du ofte oppkast? Står du på medisiner? Jeg anbefaler deg også å gå til legen, snarest dersom det fremdeles kommer opp blod. Det kan være flere årsaker til blødningen, noen årsaker er værre en andre. Greit å få en forklaring =) Jag är i 20-års åldern. Blodet var rött, blodfärgat. Nej, blodet var inte blandat med maten. Blodet kom sist. Nej, har inte haft blod i avföringen vad jag vet. Nej, har inte spydd mer blod efter detta. Jag dricker 2-4 starköl om dagen, 6% alkohol. På helgerna blir det mer. Nej, jag använder inte mediciner. Men jag tar mycket Novalucol, tabletter mot halsbränna/halsbrann. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg synes det er lurt å ta en sjekk hos legen. Blødningen kan være et resultat av flere årsaker, bl.a. skade på magesekken, spiserøret osv. Alkohol kan sees som en medvirkende faktor i dette tilfellet, men trenger ikke være det. Legen vil muligens sjekke spiserøret ditt med et endoskop, og kanskje også ta noen prøver for å sjekke status på organer som leveren ol. Hvor lenge har du drukket denne mengden alkohol hver dag? Alkohol vil med tiden skade leveren, og med stor sannsynlighet føre til en sykdom kalt cirrhosis på engelsk. Noen personer utvikler denne sykdommen raskt, andre sent, noen aldri. Jeg tror ikke du har denne sykdommen nå. Mener på ingen måte å skremme deg, kun informere litt rundt dette =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå