Gå til innhold

(amatør)Nybegynner med spm.

Anbefalte innlegg

Hei,er en amatør(Nybegynner) som kjøpte meg ett billig kammera for og se om dette er noe for meg og eventuelt kjøpe bedre om jeg liker det,har hatt kammera i 2 dager bare.Har min egen måte og stille spm og få svar,enklere vis jeg stiller mine egne spm for di svara jeg får klarer og lagre seg i hode..

Navne på kammera jeg kjøpte er ett gammel nikon D50 DX som jeg ga 1000 kr for,tror ikke det var så ille..

Første spm er hva forkortelse på det hjulle man kan vri fra auto.manuel osv betyr.har funnet bare engelsk bruksannvisning og engelsk er ikke min beste side..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant norsk manual nå :grin2: men jeg sliter litt med fokus når det er mørkt,er det normalt?

Ja, det er normalt.

Det finnes noen måter og omgå det på, manuell fokus/innstillinger, problemet da er at man får forholdsvis lange lukkertider og store muligheter til bevegelse-uskarphet. Blits med fokuslys, ulempen er at man kan få overeksponerte motiver hvis man ikke kan bruke blitsen på en fornuftig måte, den innebygde blitsen gir samme problemer, enkelte Nikon kameraer har innebygget fokuslys som også kan brukes, et mer lyssterkt objektiv er den beste/dyreste løsningen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...