NeEeO Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Hei, Jeg har problemer med nettet på PCen min. Hvert 3- 30 minutt får jeg sånn "limited access" melding på internett ikonet til høyre hjørnet nederst. Jeg klarer å fikse det ved å reconnecte til nettet, men da oppstår det samme problemet etter 3 min. Når jeg troubleshooter så klarer den også å fikse det, men igjen oppstår det samme problemet etter kanskje 15min. Jeg har prøvd å formatere, og installere windows 7 på nytt. Men det til ingen nytte. Hvis jeg husker riktig ...Når jeg troubleshooter så får jeg : (bilde lagt til) Håper noen kan hjelpe meg. Endret 21. juni 2012 av ZPAS Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Da skjedde det igjen .....! :/ Her er bilde: Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Prøv å resett ruteren. Sjekk manualen og sett den evt tilbake til fabrikkinnstillinger. Oppdater ruteren til nyeste programvare. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hadde ca samme problem da jeg fikk min nye bærbare. Oppdaterte driverene til nettverkskortet til de nyeste og byttet kanal på den trådløse ruteren. Etter det har jeg aldri hatt problemer med nettet. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Hadde ca samme problem da jeg fikk min nye bærbare. Oppdaterte driverene til nettverkskortet til de nyeste og byttet kanal på den trådløse ruteren. Etter det har jeg aldri hatt problemer med nettet. Hei Myhken, Jeg gikk in på device manager, også trykket jeg på network adapters, prøvde dermed å oppdatere Atheros og broadcom netlink driveren. Men jeg hadde allerede nyeste versjonen. Jeg tviler på at det er noe med den trådløse ruteren. det er bare jeg som har dette problemet i huset. Det er flere laptoper her, men ingen har problemet. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Dette får jeg til stadighet, spesielt når ruteren blir tungt lastet. I begynnelsen trodde jeg også at det var pc'n det var noe galt med, men det viste seg å være som Myhken sier, restart av ruter var det som hjalp. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Acer aspire 5738zg er modell navnet. Med restart, mener du nullstille? eller ta ut ledningen og sette den inn igjen? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Du kan prøve den siste driveren til wlankortet. http://global-downlo...Acer&SC=EMEA_19 Du kan også prøve en restart først, dvs trekke ut strømkabelen. Hvis ikke det hjelper, legg inn nyeste firmware og endre kanal, som Trainman og mykhen foreslo Endret 23. juni 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Bare til info så er den nye pcen min også en Acer pc, en av tre bærbare jeg bruker her hjemme. Ingen andre hadde problemer med ruteren heller. Lot f.eks to pcer stå på for å se hva som skjede når jeg mistet netttilgangen på den nye acer pcen. De var fortsatt på nett. Likevel tror jeg kanalbytte på ruteren utgjorde forskjellen. Har i alle fall ikke hatt problemer med Acer pcen siden da. Før jeg gjorde byttet, mistet jeg netttilgang utrolig mange ganger hver eneste dag. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Har du androidtelefon kan du laste ned denne appen som viser hvilke kanaler som er i bruk i området: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5mYXJwcm9jLndpZmkuYW5hbHl6ZXIiXQ.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå