Gå til innhold

[Løst] 2 x 6950 eller 1 x GTX680?

Fahlar

Anbefalte innlegg

Spørsmålet står der allerede. Jeg driver og bygger meg ny pc om dagen, og lurer på om en stykk GTX680 vil være markant bedre enn to stykker 6950 i Crossfire? Jeg har allerede ett 6950 2gb, noe som gjør at oppgradere til Crossfire vil være under halve prisen av å oppgradere til en stykk GTX680.

Systemet er ellers high-end. 6-core prosessor på 2011 socket, 8 eller 16GB RAM.

jeg kjører kun èn skjerm. Foreløpig en litt gammel skjerm, men vil oppgradere denne til en 1980x1200 skjerm tenker jeg. Har ingen planer om å kjøre flere skjermer da jeg virkelig ikke ser behovet for det. Pluss at kona mi nok ikke ville latt meg gjøre det :p

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Titta på noen tester og det ser ut til at 670 bare er litt svakere enn 680 og koster ca. 600 kroner mindre... Da blir det bare å vurdere om jeg skal kjøpe et litt kraftigere kort for 600 spenn mer, eller være fornuftig å bruke mindre på et kort som nesten er like bra :p

Men det blir definitvt utskifting av 6950 til Nvidia. Har ikke hatt Nvidia på en god stund, håper de holder sin nåværende tradisjon med å være flinkere med drivere enn AMD ved like!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...