Fjasken Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Hei, monterte inn mitt nye skjermkort for å teste det for feil før jeg setter vannkjølings blokk på den. Men ser allerede etter 5min at det er noe gale her, skjermkortet idler på rundt 60 grader! Kortet er helt stock, ingen endringer gjort, den får nok kjøling og ikke noe som blokerer for luft inn eller ut. Defekt/Garanti? Eller er det noen andre svar på hva som gjør dette? Og for en eller annen grunn så kjører den på 500MHz i stedet for stock som er 925MHz(under test i furmark) Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 furmark throttler kortet høres det ut som Lenke til kommentar
Fjasken Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 furmark throttler kortet høres det ut som Å det vil si? Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 furmark legger unaturlig mye load på kortet, slik at det når programmet kjører så vil grafikkkortet kun kjøre på "video" klokk og ikke full 3d-mode. test f.eks heaven benchmark og se om kortet kjører på 925 da. Lenke til kommentar
Fjasken Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 furmark legger unaturlig mye load på kortet, slik at det når programmet kjører så vil grafikkkortet kun kjøre på "video" klokk og ikke full 3d-mode. test f.eks heaven benchmark og se om kortet kjører på 925 da. Will do. Men idle temperaturene er vell uansett alt for høye på dette kortet? Aldri hatt så høy idle temp på skjermkort før, hadde 2 6950 i cf å de var langt fra disse temperaturene Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Vifta skrur seg av ved idle fordi kortet ikke trekker så mye strøm, dermed får du høyere idletemps. Vurder heller om load-temps er for høye Lenke til kommentar
Fjasken Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Vifta skrur seg av ved idle fordi kortet ikke trekker så mye strøm, dermed får du høyere idletemps. Vurder heller om load-temps er for høye Vifta har ikke skrudd seg av mens jeg har hatt kortet i pc-en. Ut i fra catalyst sier så står den på 30% nå, 62 grader. furmark legger unaturlig mye load på kortet, slik at det når programmet kjører så vil grafikkkortet kun kjøre på "video" klokk og ikke full 3d-mode. test f.eks heaven benchmark og se om kortet kjører på 925 da. Under heaven benchmark var kortet fortsatt "låst" på 501MHz. Syns det virker som at jeg har fått et dårligt kort tilsendt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Virker heller som om du har driverkluss. Prøv å installere siste driver (12.4) på nytt igjen Lenke til kommentar
Fjasken Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Virker heller som om du har driverkluss. Prøv å installere siste driver (12.4) på nytt igjen Okei, så nå fjernet jeg di gamle drivere helt, og la inn siste driver, dette fikset frekvens delen, og gjor at kortet ble kaldere idle. Men kjørte en test på kortet med heaven benchmark, og da føk temperaturen opp til 90+ grader så kjapt at jeg ikke fikk skrud av testen, og krasjet kortet slik at jeg måtte skru av og på pc-en. Og nå er den låst på 501MHz igjen -.- Endret 21. juni 2012 av HenningLang Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Nøyaktig hvilket HD 7970 er det snakk om her? Du kan jo prøve å stramme skruene på kjøleren. Lenke til kommentar
Fjasken Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2012 Nøyaktig hvilket HD 7970 er det snakk om her? Du kan jo prøve å stramme skruene på kjøleren. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659718 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2012 Vel, det høres jo absolutt som om kjøleren har for dårlig kontakt med kortet. Hadde prøvd å løsne og feste kjøleren på nytt og se om det hjalp. Lenke til kommentar
Fjasken Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2012 Testet kortet på en annen pc, og der var det ikke noe problemer med frekvensen, så satser på at det bare var for at jeg ikke hadde fått slettet de gamle drivere skikkelig på min pc. Temperaturen kom av at kjølepastaen som var på var størknet, og utrolig tykk egentlig, så blir spennende å se når jeg blir ferdige med pc-en hvilke temperaturer jeg får da Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2012 Gled deg til vannblokka er på plass. Sjelden over 45 grader load da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå