Gå til innhold

supersikring igjenn

Anbefalte innlegg

beklager og måtte poste dette igjenn. har sett magne tråder ang dette temaet.

men bare lurer på hvor dan ser JP på supersikring skader.

tenker på og kjøpe Nikkor AF-S 35mm 1.4 G.

hvis jeg skal være så uheldig og ødlegge objektivet er de slik at de sier. nei det har du gjort med vilje, eller du får en kald skulder og beskjeden at det er feilbruk osv. er redd for dette hvis uhellet skulle vøre der. så sitter man der med x-antall tusen i tap.

eller er det bedre og bruke reiseforsikring selv om det er dyrere.

just want to be safe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supersikringen dekker uhell med utstyret. Er du uheldig og mister det i vannet eller kanskje tråkker på det ved en feiltagelse, så skal du få det gratis reparert/erstattet.

Men supersikringen dekker ikke kosmetiske skader som riper i plastdeksel og småriper i skjerm etc. Det må være en skade som gjør at man ikke får brukt produktet til det det er ment for.

Men hvis du mister det i vannet på 20 meters dyp, kan det faktisk være lønnsomt og leie en dykker til å hente det opp, hvis kameraet er dyrt. Da skal det bli betegnet som et uhell, siden du har med kameraet tilbake til butikk. Hvis du ikke har med kameraet så har du mistet det eller evt. blitt frastjålet. Har du mistet det så går dette på en evt. reiseforsikring. Har du blitt frastjålet så er dette også noe som går på reiseforsikring. Men da kreves det visstnok en dokumentert anmeldelse hos politiet.

Selv har jeg oppgradert reiseforsikringen min til å dekke 100.000,- og ved siden av dette har jeg supersikring på nærmest alt fotoutstyr.

Jeg har vel betalt rundt 8.000,- i supersikringer så langt og dissevarer i 4 år, som tilsvarer 48mnd. 8.000,-/48mnd = 166,- pr.mnd. Omtrent det samme som reiseforsikringen koster. Så for rundt 300,- pr.mnd. så har du sikret deg i hue og ræva.

Men dette gjelder da MITT utstyr. "Normale" mennesker med et kamera og ett par objektiver slipper langt billigere unna :)

Lenke til kommentar

Det er som kommentarene over sier.

Så lenge du ikke har vist ekstrem uaktsomhet eller har mistet produktet dekker supersikringen alt av skader som ikke er kosmetiske. Er produktet total skadet eller en reparasjon koster mer en prouktets verdi byttes det.

Da faller også supersikringen bort. men du kan kjøpe ny forsikring på erstatnings produktet.

Kan bare komme på en slik sak som forbrukeren ikke fikk skaden dekt av forsikringen men det var fordi han hadde puttet kamera i en drage og ting gikk som det måtte gå...

Trivia:

I de gamle forsikringsvillkårene står det at supersikring ikke dekker skader skjedd i krigsområder.

Kan vanskelig se for meg JP's kundegruppe befinner seg i nærheten av sånt ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...