Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i markedet etter en scanner for negativer. Det jeg derimot ikke er i markedet etter er en stor flatbedscanner. Siden jeg har begrenset med plass er en flatbedscanner altfor stor.

I den anledning har jeg funnet fram til noe som heter PlusTek og deres OpticFilm-serie. Er det noen av dere som har erfaring med det? Jeg driver lite med 120-film, så det er ikke viktig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ingen erfaring med de selv, men imaging resource har testet 7600i. Har ikke sett disse før, så egentlig ganske spennende ut, hvertfall hvis prisen er sånn nogenlunde.

Imaging Resource konluderer med følgende for 7600i:

The Plustek 7600i is a well-built, capable machine that made it simple to scan 35mm negatives and slides with helpful automatic defect removal using either the bundles SilverFast software, SilverFast Archive Suite or VueScan.

We were concerned the 7600i's strictly manual feed isn't up to heavy bouts of batch scanning. But that certainly keeps the price down.

But our main reservations have little to do with the product itself. We have a lot of film from the 1970s that is 35mm in size but not format and the 7600i couldn't capture the full frame. Being strictly limited to 35mm film reduces the utility of the unit such that a film-capable flatbed like the Epson V700/V750 makes a lot more sense.

Within its limits, though, the Plustek 7600i delivered the goods from a wide range of difficult originals. And that's saying something.

Høres egentlig ut som noe for meg :) Edit: Nå lages vel ikke 7600i lenger, men av modellene er sikkert tilsvarende eller bedre til samme pris.

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Fotovideo har noen OpticFilm inne, ser jeg. Er ikke så verst pris heller.

Ser at blant annet deal.no har 8200i SE inne til rundt 3.000,- og AI til rundt 4.000,- enda hyggeligere pris ;)

Skulle dog gjerne lest noen flere tester av disse, selv om det uansett ligger ett sted i fremtiden ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...