Gå til innhold

Kamptråd - EM-kvartfinaler (21.06-24.06)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kjipeste med at Spania er videre er det faktum at de er et kjedeligere lag enn Hellas. Herrefred! Zzzzzzznork!

 

Det er rett og slett ikke tilfelle. Spania triller mye ball, som fungerer helt utmerket, men har samtidig teknikk og kreativitet til å dra av spillere, spille herlige stikkere inn til spissen (hvis de spiller med spiss :p) og gud vet hva. Hellas har ingenting, utenom Salpingidis' hurtighet.

 

Spania er underholdende, men på en annen måte enn f.eks. Tyskland. Tyskland er langt mer traust og kjedelig, men spiller mer direkte. Det er kun én spiller på Tyskland som når opp til Spanias underholdningsnivå, og det er Özil.

Lenke til kommentar

Det kjipeste med at Spania er videre er det faktum at de er et kjedeligere lag enn Hellas. Herrefred! Zzzzzzznork!

 

Det er rett og slett ikke tilfelle. Spania triller mye ball, som fungerer helt utmerket, men har samtidig teknikk og kreativitet til å dra av spillere, spille herlige stikkere inn til spissen (hvis de spiller med spiss :p) og gud vet hva. Hellas har ingenting, utenom Salpingidis' hurtighet.

 

Spania er underholdende, men på en annen måte enn f.eks. Tyskland. Tyskland er langt mer traust og kjedelig, men spiller mer direkte. Det er kun én spiller på Tyskland som når opp til Spanias underholdningsnivå, og det er Özil.

 

Obvious håndball fan is obvious

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt ser jeg storheten i Tysklands spill, og jeg håper at et av de to landene vinner siden de spiller mest attraktiv fotball.

 

Det er likevel noe litt "britisk" over Tyskland, utenom Özil (som egentlig ikke er tysk), de har ikke det samme tekniske registeret.

 

Götze har et stort teknisk register, men jeg ser hva du mener, selv om jeg er uenig i at Özil ikke "egentlig" er tysk. Jeg synes dog Tyskland har sin del av underholdende spillere med god teknikk.

 

Det levner vel liten tvil om at Spania har Europas mest tekniske lag, men jeg forstår godt at en god del vil foretrekke en mer offensiv fotball. Spania er avventende og flytter mye ball. Er det nydelig å se på når de forsøker å skape målsjanser? Selvsagt, men er det like underholdende når de er fornøyd med ledelsen? For noen er det underholdende nok, og jeg befinner meg nokså ofte blant de som (mesteparten av tiden) synes det er helt greit, mens andre føler at de ser på en treningsøvelse i å holde på ball. Spania forsvarer seg tidvis ved å holde ballen i laget. Aller vakrest er det når Spania forsøker å skape målsjanser. Det er for øvrig noen deler av spillet som andre lag gjør bedre. Det er flott når man ser glimrende kontringsspill eller nydelige langskudd.

 

Spania er Hellas 2.0 bare med filming og ekstrem armbruk.

 

På hvilken måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...