Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC ingen signal på skjerm

Anbefalte innlegg

jeg hadde et problem litt tidligere med at ingenting jeg koblet til pcen funket. Tastaturet lyste ikke og ikke noe signal på skjermen osv. Jeg bare gjorde RMA på skjermkortet fordi jeg trodde det var det som var problemet. Nå venter jeg fortsatt på svar, men mitt egentlige spørsmål nå er at hvis de sier det ikke er noe galt med skjermkortet, kan jeg bare RMA resten av delene hver for seg og bare si at den funker ikke osv selv om de kanskje funker helt fint?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oftast er det noko med ram, eller kabelen eller skjermen. Testet å resette bios eller teste endring av rame brikka? Teste feks bare1? Teste ulike kabler? Om du har ulike skjermer? Kan også teste integrerte GPU for å konkludere om det er noe gale med din grafikkort.

Lenke til kommentar

Oftast er det noko med ram, eller kabelen eller skjermen. Testet å resette bios eller teste endring av rame brikka? Teste feks bare1? Teste ulike kabler? Om du har ulike skjermer? Kan også teste integrerte GPU for å konkludere om det er noe gale med din grafikkort.

Jeg har testet de tingene bortsett fra et annet skjermkort siden jeg ikke har et annet.

Lenke til kommentar

Har du ikkje innebygd skjermkort på hovedkortet? Ka hovedkort du he?

På min stasjonære? den har en i5 2500k med intergrert grafikk, men jeg kan ikke bruke den fordi hovedkortet mitt har ikke VGA eller DVI eller HDMI. hovedkortet er MSI P67A-GD55

Lenke til kommentar

Når du sier tastaturet også ikke lyser mistenker jeg at problemet kan ligge et annet sted enn skjermkort. Problemer kan nemlig oppstå i ROM (Read only memory) og DMA (Direct memory access) i forhold til oppstart, som gjør at I/O enhetene ikke reagerer (inkludert skjerm). Jeg ville tatt ut strømkontakt, batteri på hovedkort og alle minne brikker. La alt stå ute i 5-10 minutter, sett alt på plass og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Når du sier tastaturet også ikke lyser mistenker jeg at problemet kan ligge et annet sted enn skjermkort. Problemer kan nemlig oppstå i ROM (Read only memory) og DMA (Direct memory access) i forhold til oppstart, som gjør at I/O enhetene ikke reagerer (inkludert skjerm). Jeg ville tatt ut strømkontakt, batteri på hovedkort og alle minne brikker. La alt stå ute i 5-10 minutter, sett alt på plass og prøv igjen.

Jeg skal prøve det, men er det også en mulighet for at det er noe feil med hovedkortet, eller kanskje PSU? det er de delene jeg frykter mest det er feil med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...