J@9 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 hmm, hadde tenkt å trykke "Kjøp" på en scanner som var 500,- biligere på proshop enn på andre butikker, men så fant jeg denne tråden. Tror jeg må sjekke litt andre butikker i stedet. Orker ikke engang tanken på å begynne å "gjete" den sjappa til å levere varene mine. Jeg har handlet fra dem flere ganger, ikke hatt noen problemer Kjøpt div switcher, som var myyyye billigere enn hos f.eks komplett (halv pris på enkelte produkter ). Kjøpte også en skriver, harddisk ramme, ram. Eneste negative jeg kan si om dem, er at dem ikke sender småting som brev.. så da ender man f.eks opp med å betale 125kr i frakt på ram brikker.. Disse kunne fint vært sendt som brev til 30-40 kr Lenke til kommentar
Swendsen Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Bestilte et Logitech G930 headset og et steelseries G6 v2 tastatur fra proshop.no i dag. Tenkte å prøve det ut før jeg dømmer. Kommer til å spare litt over 600 kr på dette hvis det går i boks. Proshop virker ikke så veldig profesjonelle, men har hatt dårlige erfaringer med den profesjonelle giganten Elkjøp tidligere. Kjøpte en TV derifra, som skulle komme uka etter. Var å spurte etter den i 5 uker (en gang i uka). Var så uheldig å få den meldingen om at transporten til TV'en hadde kræsja så, kan skje den beste. Lenke til kommentar
Kaffikjelen Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg hadde en behagelig erfaring da jeg bestile min Crucial SSD fra dem. Jeg la inn bestillingen en torsdagskveld og fikk pakken onsdagen uken etter, uten noe tullball. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg handlet for 11k der i dag.. Pakken er allerede hentet av posten! Så ti tomler opp til proshop så langt :w00t: Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Jeg bestillte ny ruter, Asus RT-AC66U som kostet 1269 på Proshop. http://www.proshop.no/Products/ProductSearch.aspx?search=Asus%20RT-AC66U Routeren ble lagt i bestilling sist torsdag ca, kl 09.35 og var innlevert postens terminal og på veg kl 18.05. Allerede neste morgen kl. 06.00 paserte den Oslo og var videresendt, og jeg antar at jeg kan hente den i morgen kveld på mn lokal PIB. Dette er ikke mindre enn imponerende, både av Proshop og Posten, noe det er lenge siden jeg har opplevd. Komplett selges samme router for 1990,-. Endret 22. september 2013 av -alias- Lenke til kommentar
AAOH Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Sendte tilbake et hovedkort som var defekt. 2 DIMM slots fungerte ikke, men da de mottok det fant de en annen feil på hovedkortet. En fysisk skade på cpu socketen jeg ikke hadde lagt merke til. De mente at det var umulig for meg og ikke kunne merket det og konkluderte derfor at det var jeg som hadde påført skaden. Jeg informerte om at de kunne mene hva de ville, men jeg viste selv hva jeg hadde gjort og ikke gjort. Og jeg mente det var umulig for meg å ha påført den skaden. Det eneste tilbudet jeg fikk var om det skulle kastes eller sendes tilbake på min regning.Kort oppsummert. Hvis du vil gjøre en trygg handel så vil jeg annbefale deg og IKKE handle på Proshop. Hvor 'kunden har alltid rett' er noe de aldri har hørt om. Eneste grunnen til at noen bør handle der er pga. lave priser, men vær obs. i denne butikken kommer lav pris til en høy pris. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 En skade i CPU-socket kan føre til at en eller flere funksjoner, der i blant DIMM slotter å fungere. Kortet kan likevel boote normalt og fungere som det skal med resterende DIMM slotter. Jeg skal ikke gå inn på hvem som har påført skaden i socketen som bare blir påstand mot påstand, men hvis jeg var deg ville jeg tatt kortet tilbake og benyttet det slik det er. Jeg forutsetter at kortet har dobbelt sett minnebanker og at det ene settet fungerer som det skal. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Ville tilføye her at jeg bestilte ett gtx 780 ti nå, leveranse 1-3 dager, på lager. Etter bestilling endret datoen seg inne på ordrehistorikken til at den var på lager 17.01. Har sendt mail for å kansellere nå. Bestilte Asus sin hos Dustinhome isteden. Lenke til kommentar
betabug Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Det er overhode ikke trygt mht sikker innlogging å handle hos proshop.no. Riktignok har de SSL sertifikat med forward secrecy ECDHE med de benytter det ikke ved innlogging! Benytt andre webshopper som beskytter dine data! https://www.ssllabs.com/ssltest/analyze.html?d=proshop.no https://community.qualys.com/blogs/securitylabs/2010/10/06/disabling-ssl-renegotiation-is-a-crutch-not-a-fix https://community.qualys.com/blogs/securitylabs/2013/06/25/ssl-labs-deploying-forward-secrecy https://en.wikipedia.org/wiki/Perfect_forward_secrecy Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Sendes varene deres fra Danmark? Lenke til kommentar
Mons52 Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Sikkert fint med Proshop når alt går greit. Min bestilling ble sendt fra lager i Danmark, havnet visstnok et sted i Sverige. Ny vare levert etter to-tre ukers tid. Deretter bare rot mht gjentatt fakturering av forhåndsbestilt vare. Mangler profesjonalitet når ting går galt. Aldri opplevd tilsvarende ved netthandel. Jeg kommer ikke til å handle flere ganger hos Proshop. Lenke til kommentar
Zappa83 Skrevet 17. september 2020 Del Skrevet 17. september 2020 Fryktelig dårlig kunde behandling og juks i lagerbeholdningen. Bestilte en RTX3080 fra dem i sekundet det ble sluppet løs. Det etter å a ha ventet i over 1 time med F5 oppdateringer for å sikre meg å være først i køen. Fikk bekreftet bestillingen pr epost et par min etterpå og fikk roet meg ned med at bestillingen hadde gått gjennom. Jeg viste at disse kortene kom til å bli utsolgt kjapt, så av rein nysgjerrighet fulgte jeg med på statusen på lagerbeholdning av RTX3080 kortene. Modellen jeg bestille ble raskt utsolgt, med det var fortsatt mange RTX3080 igjen fra andre fabrikanter, iallfall 30 min etter at bestillingen min gikk gjennom, og det var fortsatt mulig å sikre seg en RTX3080. På dette tidspunktet var det også fortsatt mulig å bestille en RTX3080 på Komplett sine hjemmesider. Ca. 1 time etterpå sjekker jeg statusen på bestillingen min, og oppdager nå at de har endret denne til «Rest bestilt» uten deto for utsendelse. WTF… Har de solgt kortet mitt over disk til en annen kunde?? Ringer kundeservice og ber om redegjørelse. Dem skylder på treghet i systemet og at alle var først ute. Jeg foreslår at jeg kan få en annen RTX3080 modell fra en av de mange som bestilte langt etter meg. Men dette var uaktuelt og de hadde absolutt ingen vilje til å løse feilene dems. Takket være Proshop har nå vinduet på å skaffe seg en RTX3080 forsvunnet for meg. Selv om det fortsatt var ledige kort i minst 30 min etter at jeg bestilte både hos dem og på Komplett. Og skulle jeg nå klare å finne en på Elkjøp eller et annet sted, har jeg ikke råd da dem har trukket meg for over 9000,- i VISA kortet. ¨Takk Proshop for elendig nettbutikk løsning og dårlig kunde behandling. Styrer laaaangt unna dere i fremtiden og råder ander til å styre unna. Og nei, jeg tror ikke noe på unnskyldningen om treghet i system da disse er «Up to date» med lagerbeholdningen til enhver tid. 2 Lenke til kommentar
Smaskifa Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Kjøpte en laptop fra de i år som jeg fikk problemer med å måtte sende inn til Infocare/Elcare. Fra Proshops side synes jeg alt var ryddig, har ikke noe annet enn positive ting å si annet enn at de kanskje kunne vært litt mer på ovenfor verkstedet når det varen ble kreditert og ikke reparert. Elcare vil jeg derimot på det groveste fraråde å bruke. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Fått bestillingen på et kabinett nå utsatt til 4 november, selv om jeg bestilte kabinettet og noen vifter for snart en uke siden.. Har ikke dårlig tid, men suger om den blir utsatt en andre gang.. Da kansellerer jeg 🙃 edit: Ser ut til at det ble sendt igår.. Den 29.. Wtf???? Fått flere eposter at det ville bli utsatt men nå er det sendt.. Okei i guess. Endret 30. oktober 2021 av MultiGamerClub LA til en begrunnelse. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 6 ordre fra de og kun en av de endte jeg opp med å kansellere (det var noe jeg visste de ikke ville få på lager før om 1 mnd tid, og når de den dagen ikke hadde sendt den så bestilte jeg noe annet fra de i stedet for, og 1 dag etter det igjen når den andre varen ble sendt så hadde de tydeligvis fått inn den første varen og kunne sende den omgående). Når det er sagt, så er inntrykket pga dårlig nettside så dårlig at jeg prøver i det lengste å kjøpe fra andre, men jeg har strengt tatt ingen unormalt dårlige erfaringer å vise til. Av og til er de eneste som har det du trenger og da hadde jeg ikke stusset. Vi er så godt beskyttet i Norge med både angrerett og VISA/MasterCard svindelbeskyttelse at det ikke skader å gi en nettbutikk en sjanse. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 31. oktober 2021 Del Skrevet 31. oktober 2021 Zappa83 skrev (På 17.9.2020 den 17.13): Fryktelig dårlig kunde behandling og juks i lagerbeholdningen. Bestilte en RTX3080 fra dem i sekundet det ble sluppet løs. Det etter å a ha ventet i over 1 time med F5 oppdateringer for å sikre meg å være først i køen. Fikk bekreftet bestillingen pr epost et par min etterpå og fikk roet meg ned med at bestillingen hadde gått gjennom. Jeg viste at disse kortene kom til å bli utsolgt kjapt, så av rein nysgjerrighet fulgte jeg med på statusen på lagerbeholdning av RTX3080 kortene. Modellen jeg bestille ble raskt utsolgt, med det var fortsatt mange RTX3080 igjen fra andre fabrikanter, iallfall 30 min etter at bestillingen min gikk gjennom, og det var fortsatt mulig å sikre seg en RTX3080. På dette tidspunktet var det også fortsatt mulig å bestille en RTX3080 på Komplett sine hjemmesider. Ca. 1 time etterpå sjekker jeg statusen på bestillingen min, og oppdager nå at de har endret denne til «Rest bestilt» uten deto for utsendelse. WTF… Har de solgt kortet mitt over disk til en annen kunde?? Ringer kundeservice og ber om redegjørelse. Dem skylder på treghet i systemet og at alle var først ute. Jeg foreslår at jeg kan få en annen RTX3080 modell fra en av de mange som bestilte langt etter meg. Men dette var uaktuelt og de hadde absolutt ingen vilje til å løse feilene dems. Takket være Proshop har nå vinduet på å skaffe seg en RTX3080 forsvunnet for meg. Selv om det fortsatt var ledige kort i minst 30 min etter at jeg bestilte både hos dem og på Komplett. Og skulle jeg nå klare å finne en på Elkjøp eller et annet sted, har jeg ikke råd da dem har trukket meg for over 9000,- i VISA kortet. ¨Takk Proshop for elendig nettbutikk løsning og dårlig kunde behandling. Styrer laaaangt unna dere i fremtiden og råder ander til å styre unna. Og nei, jeg tror ikke noe på unnskyldningen om treghet i system da disse er «Up to date» med lagerbeholdningen til enhver tid. Det sagt, svært mange opplevde akkurat det same til svært mange HW-pushere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå