GodMorgenNorge Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Leste denne artikkelen isted: http://news.cnet.com...ryption-record/ Nå er ikke 923 bit trygt lengre... Og utviklingen fortsetter jo i rekordfart med hva de klarer å cracke. Betyr dette at dataene som er kryptert med 768bits ikke er trygt nok? (se vedlagt bilde). Hva kan jeg gjøre for å sikre informasjonen min bedre? Endret 21. juni 2012 av GodMorgenNorge Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg klarer ikke se av artikkelen hvor langt selve passordet var. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Selv om det var 923-bit, så betyr ikke det nødvendigvis så mye. Var det AES de knakk eller var det en annen mindre sikker algoritme. Som geir-hk også påpeker; lengden på passordet har også en viss innvirkning. Hvis passordet hadde 3 karakterer, så er det mange ganger enklere å dekryptere enn f. eks 10 karakterer. Nå kjenner jeg ganske lite til de forskjellige krypteringstypene, så skal ikke uttale meg for mye om sikkerheten ved bruk av f. eks serpent-twofish-AES. Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå