brukar2341 Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Hallo, har nettopp skaffet meg Skyrim, og sitter å spiller det med det meste på full grafikk. Det lagger ikke, men under load så lager skjermkortet en ganske rar lyd, det er ikke bare som om viftene går fort, men det kommer også en liten klikkelyd, som om viften berøren noe, det er ikke en spesielt høy lyd, men får meg jo til å lure. Det er ikke en lys klikkelyd, men litt mer en mørk lyd. Er det bare sånn skjermkortet skal lyde når det loader mye? -DahPain Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Du kan jo begynne med å fortelle hva slags skjermkort du har... Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Du kan jo begynne med å fortelle hva slags skjermkort du har... Eheh, Radeon 7850 HD (Asus) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Du har sjekket at det ikke ligger en ledning eller noe sånt innpå ei vifte? Endret 21. juni 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2012 Du har sjekket at det ikke ligger en ledning eller noe sånt innpå ei vifte? Greia er at det kun kommer når skjermkortet loader mye.. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2012 bumper denne jeg.. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 23. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2012 Høres ut som en typisk dårlig referanse kjøler. Hvis du vil ha skikkelig kjøling som er helt stillegående, så burde du enten kjøpt et kort som hadde custom kjøler, eller montere custom kjøler selv. Slik som denne Har en slik på det ene GTX 670 kortet mitt, som i utgangspunktet hadde en elendig og bråkete referanse kjøler. Twin Turbo II er helt stille, samtidig som den holder kortet under 50c ved spilling. Med referance kjøleren kom kortet opp i nesten 80c med masse bråk. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2012 Høres ut som en typisk dårlig referanse kjøler. Hvis du vil ha skikkelig kjøling som er helt stillegående, så burde du enten kjøpt et kort som hadde custom kjøler, eller montere custom kjøler selv. Slik som denne Har en slik på det ene GTX 670 kortet mitt, som i utgangspunktet hadde en elendig og bråkete referanse kjøler. Twin Turbo II er helt stille, samtidig som den holder kortet under 50c ved spilling. Med referance kjøleren kom kortet opp i nesten 80c med masse bråk. Det er ikke støyet som irreterer meg, men det er selve lyden, det er ikke som en viftelyd, men mer som en klikkelyd, som for eksempel mange av de gamle pcene kan lage, dette kommer bare når skjermkortet jobber mye, kan være du har rett, men hva vet vell jeg, skjermkortet fungerer supert i seg selv, og selv på 100% load har den aldri overskredet 55 grader -DahPain Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2012 Får du samme lyd om du manuelt justerer viftehastighet til 100% med et tredjepartsprogram? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 For meg høres det ut som om det kommer noe borti vifta. Jeg kjøpte et 7850 og den kjøleren imponerte meg ikke ikke i det hele tatt. Jeg returnerte det på angrefrist nettopp pga en slik lyd som ikke lot seg fikse enkelt. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Får du samme lyd om du manuelt justerer viftehastighet til 100% med et tredjepartsprogram? Nope, hjelper det hvis jeg sier at lyden bare kommer av og til, og at den aldri pleier å vare i mer enn 10 sec ? Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 For meg høres det ut som om det kommer noe borti vifta. Jeg kjøpte et 7850 og den kjøleren imponerte meg ikke ikke i det hele tatt. Jeg returnerte det på angrefrist nettopp pga en slik lyd som ikke lot seg fikse enkelt. Hmm, jeg er veldig fornøyd med det, så lenge den lyden ikke kommer til åødelegge skjermkortet, så driter jeg i hvor mye lyd den lager.. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 24. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Joda, så lenge du er fornøyd med det så er det greit for meg, jeg var ikke fornøyd med den lyden! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå