Gå til innhold

Bråk fra skjermkort vifte

Anbefalte innlegg

Hallo, har nettopp skaffet meg Skyrim, og sitter å spiller det med det meste på full grafikk. Det lagger ikke, men under load så lager skjermkortet en ganske rar lyd, det er ikke bare som om viftene går fort, men det kommer også en liten klikkelyd, som om viften berøren noe, det er ikke en spesielt høy lyd, men får meg jo til å lure. Det er ikke en lys klikkelyd, men litt mer en mørk lyd. Er det bare sånn skjermkortet skal lyde når det loader mye?

-DahPain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en typisk dårlig referanse kjøler. Hvis du vil ha skikkelig kjøling som er helt stillegående, så burde du enten kjøpt et kort som hadde custom kjøler, eller montere custom kjøler selv. Slik som denne

Har en slik på det ene GTX 670 kortet mitt, som i utgangspunktet hadde en elendig og bråkete referanse kjøler. Twin Turbo II er helt stille, samtidig som den holder kortet under 50c ved spilling. Med referance kjøleren kom kortet opp i nesten 80c med masse bråk.

Lenke til kommentar

Høres ut som en typisk dårlig referanse kjøler. Hvis du vil ha skikkelig kjøling som er helt stillegående, så burde du enten kjøpt et kort som hadde custom kjøler, eller montere custom kjøler selv. Slik som denne

Har en slik på det ene GTX 670 kortet mitt, som i utgangspunktet hadde en elendig og bråkete referanse kjøler. Twin Turbo II er helt stille, samtidig som den holder kortet under 50c ved spilling. Med referance kjøleren kom kortet opp i nesten 80c med masse bråk.

Det er ikke støyet som irreterer meg, men det er selve lyden, det er ikke som en viftelyd, men mer som en klikkelyd, som for eksempel mange av de gamle pcene kan lage, dette kommer bare når skjermkortet jobber mye, kan være du har rett, men hva vet vell jeg, skjermkortet fungerer supert i seg selv, og selv på 100% load har den aldri overskredet 55 grader

-DahPain

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om det kommer noe borti vifta. Jeg kjøpte et 7850 og den kjøleren imponerte meg ikke ikke i det hele tatt. Jeg returnerte det på angrefrist nettopp pga en slik lyd som ikke lot seg fikse enkelt.

Hmm, jeg er veldig fornøyd med det, så lenge den lyden ikke kommer til åødelegge skjermkortet, så driter jeg i hvor mye lyd den lager.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...