Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Loggvinduet vises ikke etter harddiskendring

Anbefalte innlegg

Har problem med oppstarten etter at noe er endret i hoveddisken, som programoppdatering eller driveroppdatering m.m. Etter at de fire fargede kulene danner windowslogoen blir alt svart selv om maskinen kjører som normalt.

Det er snakk om en Kingston HyperX 240 GB som ble tatt i bruk i begynnelsen av mars og som ikke har vært noe problemer med tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å trykk f8 under oppstart før windows loading logoen kommer og velg safe mode. Hvis det fungerer og du kommer inn i windows safe mode desktopen søk på help funksjonen etter windows restore og følg instruksjonene., da blir filer/registry innstilliger tilbakestilt til en versjon som har virket (startet opp) tidligere. og restart og kryss fingrene for at pcen booter inn i windows som normalt.

Lenke til kommentar

prøv å trykk f8 under oppstart før windows loading logoen kommer og velg safe mode. Hvis det fungerer og du kommer inn i windows safe mode desktopen søk på help funksjonen etter windows restore og følg instruksjonene., da blir filer/registry innstilliger tilbakestilt til en versjon som har virket (startet opp) tidligere. og restart og kryss fingrene for at pcen booter inn i windows som normalt.

Det er akkurat det som jeg har gjort fram til nå, men det betyr også at jeg aldri vil få oppdatert drivere og programmer inne på c-disken. Jeg skulle gjerne ha visst hva jeg skal gjøre for å slippe å gjennopprette til en tidligere versjon for hver enda gang.

Lenke til kommentar

oppdatere driverne kan du gjøre i safe mode også. Du kan velge safe mode with networking, da har du internett tilgang og kan laste ned drivere. du kan også kjøre en logget boot og deretter gå inn i safe mode og undersøke loggen hvilken fil var den siste som ble lastet før systemet henger seg.

Ssd....Står controlleren i ide mode eller ahci mode. Ssd skal normalt sett ha AHCI mode men om driveren lager krøll så kan du jo prøve å sette den til ide mode...selv om du da mister funksjonalitet...kan i hvertfall se om den starter i ide mode.

Lenke til kommentar

oppdatere driverne kan du gjøre i safe mode også. Du kan velge safe mode with networking, da har du internett tilgang og kan laste ned drivere. du kan også kjøre en logget boot og deretter gå inn i safe mode og undersøke loggen hvilken fil var den siste som ble lastet før systemet henger seg.

Ssd....Står controlleren i ide mode eller ahci mode. Ssd skal normalt sett ha AHCI mode men om driveren lager krøll så kan du jo prøve å sette den til ide mode...selv om du da mister funksjonalitet...kan i hvertfall se om den starter i ide mode.

SSD står i AHCI mode. Nå er jeg usikker på hvilken driver ssden bruker, siden jeg aldri har sett Drivermax (som jeg bruker) listet opp noe fra Kingston.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...