Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

18 bluescreens på 3 uker - HJELP

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte meg ny PC i mai, og fra den første denne måneden ( Juni ) har jeg fått bluscreens.

jeg har fått:

6 MEMOR_MANAGEMENT

3 KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

7 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

1 KERNEL_DATA:INPAGE_ERROR

1 BAD_POOL_HEADER

System:

Windows 7 Home Premium 64bit

Intel i5 3570k

ASUS p8z77-V Pro

Seagate Barracuda 3TB 7200rpm

Intel 520 SSD 120gb

(Har akkurat i dag tatt ut mitt gtx 670 fordi det er noe feil på det, så kjører integrert grafikk fra idag av)

hjelp?

Endret av VitroVine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ntoskrnl.exe er en process som styrer det meste av lavprioritetsprosesser på pcen. Hvis denne er listet som årsaken så er det i 99.99% av tilfellene ikke den sen er synderen. Hvis denne prosessen behandler data som er korrupt/feil så vil du få en blåskjerm. Siden denne prosessen har en finger med i det meste som skjer på pcen så er det veldig sjeldent den som faktisk er synderen. Hvis du laster opp en noen dump filer så kan jeg ta en titt.

Lenke til kommentar

Bjoolz, fungerer ikke å laste opp, sier jeg må kontakte eieren av systemet. Og kan ikke sette den i .zip fil, den gir meg ikke tilgang :/ Hvordan gjør jeg det?

Airborn, tror jeg skal prøve det senere

EDIT: bilde av BlueScreenView

Hjelp, blir veldig frustrert her

post-258213-0-94901200-1340319085_thumb.jpg

Endret av VitroVine
Lenke til kommentar

Du har en del bsods som er pga korrupt minne. Av de hvor ntoskrnlmp.exe/ntoskrnl.exe er listet som hovedårsak er det 6-7 andre prosesser som faktisk lagde kræsjen. Pga det er så mange forskjellige ting som er listet som årsak så peker det mot at minnet kan være defekt. Harddisken er også en mulighet, men minne er oftere synderen. Jeg anbefaler deg å prøve memtest som noen over meg nevnte og la den feilsøke over natten.

Lenke til kommentar

Har du forresten blåskjerma etter at du plukka ut skjermkortet? Flere av feilmeldingene du får var gjengangere i en periode jeg sleit med overoppheting av et Nvidia-kort som ikke selv justerte vifta når det trengtes.

Sier ikke at det nødvendigvis er problemet, men det kan være noe å ha i bakhodet dersom minnetesting ikke fører noen vei.

Lenke til kommentar

Trur blåskjerminga startet etter at jeg fikk skjermkortet, men tok det ut i går og får fremdeles blåskjermer :/.

Sliter med memtest86+, setter det på en minnepenn som man skal, setter den som 1. prioritet for booting, men når jeg booter så starter den og windows logoen kommer og gjør animasjonen sin, også fryser den mens windowslogoen bare er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...