VitroVine Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Hei! Kjøpte meg ny PC i mai, og fra den første denne måneden ( Juni ) har jeg fått bluscreens. jeg har fått: 6 MEMOR_MANAGEMENT 3 KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 7 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 1 KERNEL_DATA:INPAGE_ERROR 1 BAD_POOL_HEADER System: Windows 7 Home Premium 64bit Intel i5 3570k ASUS p8z77-V Pro Seagate Barracuda 3TB 7200rpm Intel 520 SSD 120gb (Har akkurat i dag tatt ut mitt gtx 670 fordi det er noe feil på det, så kjører integrert grafikk fra idag av) hjelp? Endret 21. juni 2012 av VitroVine Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hørtes litt minnerealtert ut dette her.Har hatt noen av disse bsodene på min gamle pc da crusial minnebrikkene sakte men sikkert takket for seg en etter en. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Har Corsair Vengeance 1600mz 4gbx2 By the way. Burde jeg bytte dem ut? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 nei, men kjør gjerne en memtest på dem. Bruk for eksempel gratis programm fra http://www.memtest86.com/ for å stressteste brikkene. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Prøv BlueScreenView for å se om kræsjene er relatert til spesifikke drivere eller prosesser. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg ser at mange er på grunn av ntoskrnl.exe. Hvor er den og hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 ntoskrnl.exe er en process som styrer det meste av lavprioritetsprosesser på pcen. Hvis denne er listet som årsaken så er det i 99.99% av tilfellene ikke den sen er synderen. Hvis denne prosessen behandler data som er korrupt/feil så vil du få en blåskjerm. Siden denne prosessen har en finger med i det meste som skjer på pcen så er det veldig sjeldent den som faktisk er synderen. Hvis du laster opp en noen dump filer så kan jeg ta en titt. Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Haha bildet ditt passer til tråden Men elelrs så er det nok kanskje feil på en av brikkene, prøv å kjøre bare en brikke kanskje? Er ikke helt god på disse bluescreensa.. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Bjoolz, fungerer ikke å laste opp, sier jeg må kontakte eieren av systemet. Og kan ikke sette den i .zip fil, den gir meg ikke tilgang :/ Hvordan gjør jeg det? Airborn, tror jeg skal prøve det senere EDIT: bilde av BlueScreenView Hjelp, blir veldig frustrert her Endret 21. juni 2012 av VitroVine Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Lag en mappe inni dump mappa, kopier filene dit først. Hvis jeg husker rett så kan du ikke laste opp dump filer direkte til forumet så de må zipes først. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) her Btw, burde jeg prøve å re-installere Windows? BSODs.rar Endret 22. juni 2012 av VitroVine Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Du har en del bsods som er pga korrupt minne. Av de hvor ntoskrnlmp.exe/ntoskrnl.exe er listet som hovedårsak er det 6-7 andre prosesser som faktisk lagde kræsjen. Pga det er så mange forskjellige ting som er listet som årsak så peker det mot at minnet kan være defekt. Harddisken er også en mulighet, men minne er oftere synderen. Jeg anbefaler deg å prøve memtest som noen over meg nevnte og la den feilsøke over natten. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Må jeg bruke en CD eller kan jeg bruke en minnepenn? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Du kan bruke en minnepenn. Usikker på om det er egen versjon eller hvordan det funker, men burde være lett å finne ut, samt fremgangsmåte, etter et søk på google. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Fant ut, takk Kjører i natt, oppdaterer situasjonen i morgen Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Har du forresten blåskjerma etter at du plukka ut skjermkortet? Flere av feilmeldingene du får var gjengangere i en periode jeg sleit med overoppheting av et Nvidia-kort som ikke selv justerte vifta når det trengtes. Sier ikke at det nødvendigvis er problemet, men det kan være noe å ha i bakhodet dersom minnetesting ikke fører noen vei. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Trur blåskjerminga startet etter at jeg fikk skjermkortet, men tok det ut i går og får fremdeles blåskjermer :/. Sliter med memtest86+, setter det på en minnepenn som man skal, setter den som 1. prioritet for booting, men når jeg booter så starter den og windows logoen kommer og gjør animasjonen sin, også fryser den mens windowslogoen bare er der. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 du må gjøre minnepinnen bootbar. Kan ikke bare kopiere programmet inn på en minnepinne og tro at det kjører, da har den ikke noe "os" å kjøre det på. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Hvordan gjør jeg det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå