Dalon Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 For meg som ikke blir helt fortrolig med "Unity" velger jeg "Gnome classic" når jeg logger inn. Det liker jeg mye bedre. Man har jo "GNOME Session Fallback", "GNOME Shell" og "GNOME Desktop Environment" Tidliger har jeg installert «GNOME Desktop Environment» men det er en stor nedlasting som installerer flere andre ting. Så spørsmålet er hva bør man installere for å få "Gnome classic" på en greiest måte og hva er forskjellen på disse? PS: Canonical tilbyr ikke oppdateringer for noen av disse nedlastingene. Det gjør vel ikke Ubuntu mindre sikkert av den grunn?? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Du vil ha gnome session fallback. Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Takk for svar. Men hva er forskjellen på gnome Session fallback og gnome shell? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Gnome Session Fallback er en kvasi-etterligning i funksjon og uttrykk fra klassisk gnome2-desktop (som kalles gnome panel, visstnok). Gnome Shell er "standard" Gnome3, altså med activities-menyen og ubrukelig vindushåndtering. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Ta en kikk på Linux Mint med Cinnamon. Lenke til kommentar
Dalon Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 I have no intention to leave Ubuntu my dear “Lycantrophe” but I understand your frustration Som jeg skrev i mitt første inlegg brukte jeg før "GNOME Desktop Environment", men jeg stoler på deg og installerte nettopp "gnome session fallback" som du anbefalte siden du ikke har for mye til overs for "Gnome Shell" etter det jeg skjønner. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Gnome shell er ok, men spesielt vindusbehandlingen ER ubrukelig. Sorry, men Gnome3s kvaliteter drukner HELT i feilene den gjør på den fronten. Mint er cancer. Gnome session fallback er ok, men personlig foretrekker jeg å enten tune KDE desktop til mitt behov eller unity (som jeg har bestemt meg for å teste ut et halvt år på desktop). KDE er vinneren så langt. tl;dr: gnome3 er helt ok (i.e. milevis over OS X og Windows), Unity er ok, KDE er bra. edit: don't drink & post Endret 22. juni 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå