Maxiraze Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hei Har i lengere tid hatt problemer med at partisjonen der Windows ligger blir helt full. Har da flere ganger fått slettet naturlige ting som tar plass, slikt som ting på skriveborde som ikke trenger å være der og andre små ting som er blitt installert på windows discen (har alltid likt å ha windows på en egen disc/partisjon slik at det ikke skal legges for mye dritt innpå samme disc som windows ligger) Har laget den discen/partisjonen til 30 gb og windows tar 20gb, så hva i huleste brukes de siste 10 gb til? Og selv om jeg får til å slette 2-300 mb så blir det like smekk fult noen minutter senere! Hjelp! nå er det så fult at jeg ikke engang kan spille av musik fordi spotify sier discen er full! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Og på hvilken disk mellomlagrer Spotify musikken du hører på .... ? Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Det blir vell på C disken det da, eneste discen som er full. Men spotify er jo ikke det største problemt vell, den mellomlagrer vell bare en sang om sangen? Lenke til kommentar
droidy Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Du kan gjøre følgende: - Deaktivere swapping for systemdisken din, lenke. - Justere hvor mye plass søppelbøtta har, lenke. - Deaktivere 'hibernation', lenke. - Se over installerte programmer..., kanskje kan du slette noen? - Kjøre diskrensing, lenke. Ellers går jeg utifra at du har slettet gammelt nedlastet rusk, og at du benytter den andre partisjonen, og ikke standard Mine Dokumenter (som igjen ligger på C:). Endret 21. juni 2012 av droidy Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Flytte min mappe loalasjon til en annen disk. høyre klikk på nedlastinger mappe og mine bilder mappe osv og velg en annen disk å lagre disse på du kan kjøre ccleaner som er et gratis opprydnings programm som gjør en helt grei jobb. Du finner det hos http://piriform.com/ccleaner Endret 21. juni 2012 av dopus Lenke til kommentar
lemonman Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Kanskje slette "cache" i nettleserne? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hvis du har WIn7 så er 30 GB rett og slett for lite. Bør vel ha dobbelt så mye for å slippe slike problemer. Finnes mange programmer som kan vise hva plassen brukes til, f.eks TreeSIze Free. 1 Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Det blir vell på C disken det da, eneste discen som er full. Men spotify er jo ikke det største problemt vell, den mellomlagrer vell bare en sang om sangen? Nei, det gjør den ikke .... tror at den som default bruker 10% av ledig plass, men den kan flyttes :-) Hos meg finner jeg den her: "C:\Documents and Settings\BearCat\Local Settings\Application Data\Spotify\Storage" In the Spotify menu, click File→Preferences (or Spotify→Preferences on a Mac) to reach your Spotify Preferences screen. Below Location, click Browse. A Browse dialog box appears. Navigate to your external hard drive or storage device (E:/, for instance), and then select a folder in which you want to store your cache file. Click Open to confirm your selection. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Er det mulig å flytte midlertidig mappen fra windows discen til en annen? (har masse plass på de andre discene) altså feks youtube filmer lagres midlertidig på C-discen men om det er mulig flytte det til feks D-discen? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Du kan prøve å endre TEMP/TMP og cache for nettleseren, se disse guidene: Tutorial - Moving the Windows 7 Temp File Locations Change location of TEMP files folder to another drive Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Flytt mine dokumenter, mine bilder osv til en annen katalog. App-data tar ofte enormt med plass... Gjøres via REGEDIT! Det å høyreklikke fungerer ikke 100 % for alle programmer. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Gjorde som du linket til Pey'J og det ser ut til at det funker så langt!!! konge takk skal du ha!! Og vist jeg får problemet igjenn skal jeg teste det du sa Sovehest Takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå